Aktualności - Mirosławiec Górny

16 kwietnia 2020 20:40 | Aktualności - Mirosławiec Górny

BIEDRONKI - "Kogo spotkamy na wiejskim podwórku" - propozycje aktywności na 17.04.2020

Temat dnia: Kogo spotkamy na wiejskim podwórku

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi

 

Cele:

- rozwijanie mowy,

- poznawanie młodych zwierząt z wiejskiego podwórka,

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

1. Słuchanie wiersza H. Bechlerowej "Na podwórku".

Na podwórku u Władka
jest wesoła gromadka:
długouchy pies Raczek
i króliczek, co skacze,
kurka pstra
i kotki dwa,
i na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie:
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął,
spruł pończochę babciną,
drugi kot
wlazł na płot
i pobrudził łapkami pierzynę.
A od rana już kłopot:
trzeba mleka dać kotom,
barszcz zjada pies Raczek,
trawę królik, co skacze,
kurka pstra
owies ma,
a otręby w korytku – prosiaczek.

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
− Jak się nazywał pies Władka?
− Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?
− Co zrobiły zwierzęta?
− Co jadły zwierzęta?

2. Zabawa dydaktyczna "Mamy i ich dzieci"

Rodzic prezentuje dziecku obrazek (w załącznikach), na którym są młode i dorosłe zwierzęta wiejskie. Zadaniem dziecka jest nazwać poszczególne zwierzęta i dopasować młode do jego mamy. Rodzic może pomóc dziecku w prawidłowym nazywaniu zwierząt (prosię, źrebię...). Rodzic może poprosić dziecko, aby wyklaskało (podzieliło na sylaby) nazwy zwierząt.


3. Ćwiczenia grafomotoryczne 

Dziecko poprawia po śladzie sylwetę wybranego zwierzęcia wiejskiego (plik do pobrania w załącznikach).

 

4. Zabawa pantomimiczna "Kim jestem?"

Dziecko wciela się w wybrane zwierzę i bez słów próbuje pokazać kim jest. Jeśli zabawa jest za trudna, dziecko może wydawać dźwięki charakterystyczne dla danego zwierzęcia. Rodzic zgaduje, potem role mogą się odwrócić. 

Przeczytano: 289 razy. Wydrukuj|Do góry

Zdjęcia: