16 kwietnia 2020 20:40 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: Kogo spotkamy na wiejskim podwórku
Temat kompleksowy: Wiosna na wsi
Cele:
- rozwijanie mowy,
- poznawanie młodych zwierząt z wiejskiego podwórka,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
1. Słuchanie wiersza H. Bechlerowej "Na podwórku".
Na podwórku u Władka
jest wesoła gromadka:
długouchy pies Raczek
i króliczek, co skacze,
kurka pstra
i kotki dwa,
i na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie:
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął,
spruł pończochę babciną,
drugi kot
wlazł na płot
i pobrudził łapkami pierzynę.
A od rana już kłopot:
trzeba mleka dać kotom,
barszcz zjada pies Raczek,
trawę królik, co skacze,
kurka pstra
owies ma,
a otręby w korytku – prosiaczek.
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
− Jak się nazywał pies Władka?
− Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?
− Co zrobiły zwierzęta?
− Co jadły zwierzęta?
2. Zabawa dydaktyczna "Mamy i ich dzieci"
Rodzic prezentuje dziecku obrazek (w załącznikach), na którym są młode i dorosłe zwierzęta wiejskie. Zadaniem dziecka jest nazwać poszczególne zwierzęta i dopasować młode do jego mamy. Rodzic może pomóc dziecku w prawidłowym nazywaniu zwierząt (prosię, źrebię...). Rodzic może poprosić dziecko, aby wyklaskało (podzieliło na sylaby) nazwy zwierząt.
3. Ćwiczenia grafomotoryczne
Dziecko poprawia po śladzie sylwetę wybranego zwierzęcia wiejskiego (plik do pobrania w załącznikach).
4. Zabawa pantomimiczna "Kim jestem?"
Dziecko wciela się w wybrane zwierzę i bez słów próbuje pokazać kim jest. Jeśli zabawa jest za trudna, dziecko może wydawać dźwięki charakterystyczne dla danego zwierzęcia. Rodzic zgaduje, potem role mogą się odwrócić.