02 kwietnia 2020 22:52 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: Ptasie pióra
Temat kompleksowy: Wiosenne powroty
Cele:
1.Zakodowany ptak wiosenny
|
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pokoloruj odpowiednie pola według instrukcji, a dowiesz się jaki to ptak.
CZERWONY – H-2, I-3, J-4, D-7, E-7, C-8, D-8, B-9, D-9,
A-10,D-10
CZARNY - G-1, B-5, A-6, C-6, D-6, A-7, B-7, A-8
NIEBIESKI – A-1, B-1, C-1, D-1, E-1, H-1, I-1, J-1, A-2, B-2,
C-2, D-2, E-2, I-2, J-2, A-3, B-3, C-3, D-3, E-3,
G-3, H-3, A-4, B-4, G-4, H-4, I-4, A-5, G-5,
H-5, I-5, J-5, G-6, H-6, I-6, J-6, C-7, F-7, G-7,
H-7, I-7, J-7, B-8, E-8, F-8, G-8, H-8, I-8, J-8,
A-9, C-9, E-9, F-9, G-9, H-9, I-9, J-9, B-10,
C-10, E-10, F-10, G-10, H-10, I-10, J-10
Źródło:
http://kodowanienadywanie.blogspot.com/2019/02/wiosenne-dyktanda-graficzne.html
2. Przyjrzyjcie się zdjęciom ptaków. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Jakie są charakterystyczne cechy ptaków?
- Czym ptaki różnią się między sobą?
- Jak myślicie – dlaczego ptaki mają różne ubarwienie?
- Spróbujcie dowiedzieć się - po co ptakom potrzebne są pióra?
3.Ćwiczenia oddechowe
– możecie dmuchać na podrzucone do góry kolorowe piórka, aby jak najdłużej utrzymywały się w powietrzu.
4.Ćwiczymy czytanie (6-latki).
Przeczytaj tekst – karta pracy strona 50.
KARTY PRACY proponowane do tematu
5-latki – str. 48-49
6-latki – str. 58-59