Aktualności

24 stycznia 2022 10:51 | Aktualności

Nauczanie zdalne "Biedronki" 28.01.2022r.

 Temat dnia  W krainie baśni

 28.04.2022

Cele ogólne

 • budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci,

• rozwijanie logicznego myślenia,

• wzbogacenie wiedzy na temat budowy książki,

• rozwijanie sprawności manualnej.

 

Słuchanie fragmentów baśni. Rozpoznawanie nieprawdziwych treści.   R opowiada fragmenty baśni. Zmienia w nich fakty i bohaterów. Dzieci odgadują, co nie pasuje.

 Przykład: Kot w butach szedł przez gęsty las, aż dotarł do polany, na której znajdował się maleńki domek. Miał maleńkie drzwi, maleńkie okna i maleńki kominek. „Ciekawe, do kogo należy ten dom” – pomyślał kot w butach. Rozejrzał się dookoła i zobaczył na stole pięć talerzyków, pięć łyżeczek i pięć kubeczków. Na górze, w sypialni, stało pięć ogromnych łóżek. Tu na pewno mieszkają wielkoludy. Przestraszył się i poszedł dalej. Zobaczył na polanie kuropatwy. Złapał je i zaniósł do króla na zamek. Król bardzo się zdenerwował i zamknął kota w lochu

 

Rozwiązywanie zagadek

 

W tej baśni brat i siostrzyczka zjedli z dachu chatki słodkiego pierniczka. Baba-Jaga ich złapała, chłopca w piecu upiec chciała. (Jaś i Małgosia)

 

Malutka dziewczynka cal wysokości miała. Ani za żabę, ani za kreta za mąż wyjść nie chciała. (Calineczka)

 

Co to za piękna dziewczyna, której bucik z nóżki spadł? Matka chrzestna jej pomogła. Czy już może ktoś z was zgadł? (Kopciuszek)

 

Prośby matki i ojca posłuchać nie chciała. Ukłuła się wrzecionem i całe sto lat spała. (śpiąca królewna)

 

Zła macocha z zamku wygnać ją kazała. Potem zatrutym jabłkiem poczęstować ją chciała. (królewna Śnieżka)

 

Miał czarny kapelusz i buty czerwone. Zawsze mówił swemu panu, w którą ma iść stronę. (kot w butach)

 

 

Karta pracy 54,55

 

Układanie zdań ze słowem bajka. Dzieci układają zdania ze słowem bajka. Dzieci wyklaskują poszczególne słowa. Liczą, ile jest słów w zdaniu.

 

Zajęcia plastyczne

 – wykonanie własnej książki i zaprojektowanie okładki.

 wykorzystanie kredek , mazaków lub farb plakatowych

 

Ocenianie wartości logicznej wysłuchonych zdań o baśniach.

 Jeżeli dzieci uznają, że są one prawdziwe – klaszczą, jeżeli nieprawdziwe – tupią.

 Kopciuszek mieszkał w chatce z krasnoludkami.

 Śnieżka zjadła pierniki z domu Baby-Jagi.

Brzydkie kaczątko zamieniło się w łabędzia.

 Czerwony Kapturek spotkał w lesie lisa.

 Kot w butach chodził w butach i nosił kapelusz z piórem.

Jaś i Małgosia nie spotkali Baby-Jagi.

Calineczka zgubiła na balu pantofelek.

 Baba-Jaga to zła kobieta

 

 

Proponowana zabawa doskonaląca analizę  i syntezę głosową

 

,,Łańcuch sylabowy” – rozpoczynamy zabawę wypowiadając dwusylabowy wyraz,

dziecko powtarza wyraz i dzieli go na sylaby.

Druga sylaba staje się początkiem nowego wyrazu powstałego

np: wa – ta (wata), ta – ma (tama), ma – ki (maki), ki – je (kije),

je – my (jemy), my – dło (mydło) tak aż do wyczerpania pomysłów;

Przeczytano: 251 razy. Wydrukuj|Do góry