16 kwietnia 2021 08:31 | Aktualności
Temat kompleksowy: Zwierzęta dżungli i sawanny
Temat dnia: Znamy te zwierzęta
Cele:
1. Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – Zwierzę na podaną sylabę.
Potrzebne materiały: piłka.
Rodzic toczy piłkę do dziecka. Dziecko wypowiada nazwy zwierząt rozpoczynające się na podaną przez rodzica sylabę. R. informuje dz., że może podawać wszystkie znane nazwy zwierząt, nie tylko zwierząt egzotycznych, np.: pa – papuga,
2. Zagadki tekstowe Które zwierzę...?
Rodzic zadaje pytania:
Które zwierzę…
jest najbardziej rozbrykane i figlujące? (małpa)
najwolniej się porusza? (żółw)
biega najszybciej ze wszystkich zwierząt? (gepard)
ma najdłuższą szyję? (żyrafa)
jest najlepszym skoczkiem? (kangur)
jest najbardziej leniwe? (leniwiec)
ma największe uszy? (słoń)
ma najostrzejszy nos? (nosorożec)
3. Zabawa w formie opowieści ruchowej – Gość z Afryki
Dziecko ilustruje opowieść ruchem za rodzicem. W miarę opowiadania dodają kolejne gesty, wykonując je jednocześnie.
Przyjechał gość z Afryki do Ameryki patataj, patataj, patataj (uniesioną ręką wykonują ruchy. przypominające kręcenie lassem)
Przyjechał gość z Afryki do Ameryki patataj, patataj, patataj. (uniesioną ręką wykonują ruchy przypominające kręcenie lassem)
Jechał na wielbłądzie się hip-hop, hip-hop, hip-hop (podskakują, wysoko unosząc lasso)
Przyjechał gość z Afryki do Ameryki patataj, patataj, patataj. (uniesioną ręką wykonują ruchy przypominające kręcenie lassem)
Jechał na wielbłądzie hip-hop, hip-hop, hip-hop. (podskakują, wysoko unosząc się w siodle)
I popijał coca-colę, gul, gul, gul, gul, gul (drugą ręką naśladują picie coca coli)