Aktualności

15 kwietnia 2021 08:32 | Aktualności

Biedronki - "Człowiek i zwierzęta" - propozycje na dzień 15.04.2021r.

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi

Temat dnia: Człowiek i zwierzęta

Cele:

• zapoznanie ze znaczeniem zwierząt hodowlanych w życiu człowieka

• rozwijanie wrażliwości dotykowej

• usprawnianie narządów mowy

 

1. Wykonanie makiety W wiejskiej zagrodzie. Lepienie zwierząt z plasteliny.

Dla  dziecka: plastelina, tektura lub sztywny karton, krepina: zielona i niebieska, nożyczki, klej, papier kolorowy.

R. zachęca dziecko do wykonania makiety W wiejskiej zagrodzie.

Dziecko okleja tekturę zieloną krepiną. Lepi z plasteliny sylwety zwierząt z wiejskiego podwórka.  Wykonują inne, potrzebne elementy wiejskiego podwórka (np.: płot, koryto dla świnek, staw dla kaczek, drzewa, kwiaty) według własnych pomysłów.

 

2. Co nam dają zwierzęta – rozmowa inspirowana wierszem E. Stadtmüller Śniadanie.

• Wprowadzenie. Rozpoznawanie głosów zwierząt z wiejskiego podwórka. Nagrania głosów zwierząt z wiejskiego podwórka

Odgłosy zwierząt dźwięki jakie wydają zwierzęta BZYK.tv - YouTube

R. włącza nagrania głosów zwierząt z wiejskiego podwórka. Dziecko nazywają rozpoznane zwierzęta. R. zaprasza na wspólną wycieczkę na wieś.

• Słuchanie wiersza E. Stadtmüller Śniadanie.

Obrazek przedstawiający wiejskie podwórko. R. recytuje wiersz, wskazując umieszczony na tablicy obrazek.

Jedźmy na wieś – daję słowo,

że tam można podjeść zdrowo.

Już od rana białą rzeką

wyśmienite płynie mleko.

Płynie do nas wprost od krowy,

serek z niego będzie zdrowy.

Kura chwali się od rana:

– Zniosłam jajko, proszę pana!

Proszę spojrzeć – to nie bajka.

Wprost od kury są te jajka!

Jeszcze tylko kromka chleba

i do szczęścia nic nie trzeba.

• Rozmowa na temat wiersza.

Zdjęcia zwierząt z wiejskiego podwórka, np.: krowy, kury, indyka, gęsi, koguta, świni, konia,

R   pyta: Dlaczego autor wiersza zachęca do wyjazdu na wieś? Czym chwaliła się kura? Jakie jeszcze inne zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku? Następnie układa na dywanie zdjęcia zwierząt, które można spotkać na wsi. Prosi o wybranie tych, o których jest mowa w wierszu. 

Określanie znaczenia zwierząt dla człowieka.

Zdjęcia zwierząt z wiejskiego podwórka, np.: krowy, kury, indyka, gęsi, koguta, świni, konia wskazuje leżące przed dzieckiem zdjęcia zwierząt (z poprzedniego ćwiczenia) i pyta: Jak myślisz, po co ludzie hodują zwierzęta (np.: kury, gęsi, kaczki, konie)? uzupełnia wypowiedzi . Zwraca uwagę na konieczność opiekowania się zwierzętami.

R. wskazuje leżące przed dzieckiem zdjęcia zwierząt (z poprzedniego ćwiczenia) i pyta: Jak myślisz, po co ludzie hodują zwierzęta (np.: kury, gęsi, kaczki, konie)? uzupełnia wypowiedzi. Zwraca uwagę na konieczność opiekowania się zwierzętami.

 

 

3. Bajka dla dzieci o zwierzętach w gospodarstwie

https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA

Przeczytano: 227 razy. Wydrukuj|Do góry