08 kwietnia 2021 08:24 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wiosna na wsi
Temat dnia: Na wiejskim podwórku
Cele:
- rozwijanie sprawności dłoni,
- poznawanie prawidłowej artykulacji głoski g.
- wykonanie papierowej świnki
1. Zabawa z wykorzystaniem zmysłu dotyku Czarodziejskie pudełko (Czarodziejski worek).
Rodzic przygotowuje worek lub pudełko, do którego wkłada różne małe elementy/zabawki. Dzieci wcześniej oglądają te rzeczy, dotykają je i nazywają. Zadanie dzieci polega na rozpoznaniu przedmiotu za pomocą dotyku, podaniu jego nazwy, podzieleniu nazwy na sylaby.
2. Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski g.
Lusterko dla każdego dziecka.
Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski g. Zwraca uwagę, aby przy głosce g nie wybrzmiewała dodatkowo głoska y.
Dziecko powtarza za rodzicem głoskę g, kontrolując w lusterku pracę języka.
Głoska g jest głoską tylnojęzykową, powstaje przez uniesienie i zwarcie tylnej części języka do podniebienia miękkiego.
Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Marsz dla wiosny”.
Rodzic prezentuje wiersz i pyta dziecko:
- Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę?
- W jaki sposób to robiły?
Powtarza wiersz, a dziecko za nim fragment:
Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?
Idzie gąska po podwórku.
Za nią gąski – jak po sznurku.
Idą zgodnie i gęgają,
za swą mamą powtarzają.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Mama gąska zagęgała,
bo przywitać wiosnę chciała.
Małe gąski też gęgały,
wiosnę także witać chciały.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Nagle kogut ścieżką wąską
przybiegł za ostatnią gąską.
Gęgać nie potrafi wcale,
za to pieje doskonale!
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Nawet kotka, choć ciut głucha,
też muzyków chce posłuchać.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
3. Papierowa świnka origami.
DIY paper piggy origami | papierowa świnka origami - mishellka for kids #6 - Bing video