07 kwietnia 2021 08:46 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wiosna na wsi
Temat dnia: Co słychać wiosną na wsi?
Cele:
- rozwijanie możliwości językowych dzieci,
- rozwijanie słuchu muzycznego,
- rozwijanie wiedzy dotyczącej zwierząt wiejskich.
1. Ćwiczenia słuchowe Jakie to zwierzę?
Rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę (np. ku-ra – kura, kro-wa – krowa).
2. Słuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka.
Rodzic prosi, aby dziecko powiedziało jakie zwierzę wydaje dany odgłos.
https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0
3. Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki „Wiosna na wsi” (sł. i muz. B. Forma)
1. Kogut głośno pieje,
gładzi piękne pióra.
– Ko, ko, jestem głodna –
woła pani kura.
Ref.: Kukuryku, ko, ko, ko,
gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa,
mu, mu, iha, iha.
Kto nam dziś śniadanie da?
2. Na podwórku gęsi
i małe kaczuszki
tup, tup przytupują,
mają puste brzuszki.
Ref.: Kukuryku...
3. Idzie pan gospodarz,
ciężki worek niesie,
szur, szur sypie ziarna,
wszyscy głodni przecież.
Ref.: Kukuryku...
4. Z gospodarzem wiosna
cichutko przybyła
i pachnącą trawą
łąkę ozdobiła.
Ref.: Kukuryku...
5. Pasą się owieczki,
krowy i barany,
jest już z nami wiosna,
świat się cieszy cały.
Ref.: Kukuryku...
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu:
- Jakie odgłosy wydawała pani kura?
- Jak gęsi i kaczuszki przytupywały?
- Jak gospodarz sypał ziarna?
- Kto wydaje takie odgłosy: muu, muu; bee, bee; gę, gę; kwa, kwa; kukuryku?
- Czy melodia była wesoła, czy smutna?
- Czy piosenka była szybka, czy wolna?