01 kwietnia 2021 23:20 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wielkanoc
Temat dnia: Symbole wielkanocne
Cele:
- wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych,
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
1. Słuchanie rymowanki Iwony Fabiszewskiej „Wielkanocne jajka”.
Potrzebne materiały: sylwety jajek wycięte z papieru
Rodzic mówi dziecku rymowankę, pokazując jednocześnie sylwety jajek pomalowanych: w paski, w ciapki, w kropki, w kwiatki.
Pisanki to jajka malowane.
Różnymi wzorami są ozdabiane.
Mogą być w paski,
mogą być w ciapki,
mogą być w kropki,
mogą być w kwiatki.
Więc dziś pisankę pomalujemy,
potem do domu ją zaniesiemy.
• Rozmowa na temat rymowanki.
− O czym była ta rymowanka?
− Jak były pomalowane jajka?
− Jak jeszcze inaczej można ozdobić jajka?
2. Rysowanie patykiem na wysypanej na talerzu mące.
Potrzebne materiały: mąka, patyczek, tacka/talerz
Dziecko rysuje pisanki patykiem na mące. Ozdabia je różnymi wzorami.
3. Zabawa „Której pisanki brakuje?” – utrwalanie nazw kolorów.
Potrzebne materiały: Sylwety jajka w kolorach: czerwonym, niebieskim, zielony, żółtym, pomarańczowym (można wykorzystać te z poprzedniej zabawy).
Rodzic układa na stole (jedną obok drugiej) sylwety pięciu jajek w kolorach: czerwonym, niebieskim, zielonym, żółtym, pomarańczowym (zadanie można również rozpocząć od sylwet trzech jajek). Dziecko przelicza sylwety jajek. Podaje ich kolory. Następnie rodzic prosi, aby dziecko odwróciło się tyłem. Chowa sylwetę jednego jajka. Dziecko podaje, której sylwety brakuje.