24 czerwca 2020 20:21 | Aktualności
Temat kompleksowy: Pożegnania nadszedł czas
Temat dnia: Bezpiecznie nad wodą
Cele:
• utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania nad wodą,
• poznawanie prawidłowej artykulacji głoski cz.
• Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Lusterko .
Język przyjechał na wakacje nad morze. Bardzo się zdziwił, gdyż po raz pierwszy w życiu je zobaczył- (dziecko wysuwa wargi do przodu: oooo).
Nie spodziewał się, że jest takie duże (dziecko wysuwa język do góry, w stronę nosa, a potem do dołu, w stronę brody)
i takie szerokie (dziecko przesuwają język od jednego do drugiego kącika ust).
Wskoczył do wody i przeskakiwał przez fale (dziecko przesuwa język od górnych do dolnych zębów).
Zobaczył wśród nich pływające rybki (dziecko wysuwa wargi mocno do przodu).
Potem rozłożył sobie kocyk (dziecko wędrujejęzykiem po podniebieniu od górnych zębów w stronę gardła)
i leżał nieruchomo (dziecko kładzie język na dole jamy ustnej, czubek i boki języka dotykają dolnych zębów).
Później poszedł grać w siatkówkę plażową (dziecko odbija czubek języka w różnych miejscach od podniebienia).
Ćwiczenia oddechowe Która żaglówka popłynie dalej?
Kartki papieru.
Dziecko zgniata kartki, tworząc kulki. Następnie ustawia żaglówki na krawędzi stolika i mocno dmucha. Żaglówki muszą popłynąć jak najdalej.
Pokoloruj obrazek

• Rozmowa na temat zasad bezpiecznego przebywania nad wodą.
Obrazki przedstawiające zachowania nad wodą.
R. prosi dziecko, aby powiedziało, jak należy zachowywać się nad wodą.
Dziecko odpowiada na pytanie:
Czego nie wolno robić nad wodą?, a R. pokazuje odpowiednie obrazki (np. wchodzić samodzielnie do wody bez opieki rodziców, oddalać się od rodziców, kąpać się w głębokiej wodzie, gdy ktoś nie umie pływać). Dziecko wypowiada się, jak można spędzać czas nad wodą (np. budować zamki z piasku, łowić ryby, kopać dołki, pływać na strzeżonym przez ratownika kąpielisku lub popłynąć statkiem)
https://www.youtube.com/watch?v=cn5pS8xXXFU
