23 czerwca 2020 19:31 | Aktualności
Temat kompleksowy: Pożegnania nadszedł czas
Temat dnia: Ahoj, przygodo!
Cele:
• utrwalanie umiejętności liczenia w zakresie możliwości dzieci
• Układanie sylwety żaglówki z figur geometrycznych.
Obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne, klocki, figury geometryczne lub figury wycięte z papieru, niebieska kartka papieru . R . rozkłada figury geometryczne. Dziecko określa ich kolor i wielkość. Segregują je według jednej, określonej przez R ., cechy (koloru, wielkości). R. prezentuje obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne i wspólnie z dziećmi je nazywa, np.: statek, żaglówka, łódka, kajak, motorówka. Każde dziecko otrzymuje niebieską kartkę papieru. Ma za zadanie ułożyć żaglówkę z otrzymanych figur.
Karta pracy, cz. 2, nr 61
• Ćwiczenia orientacji przestrzennej – Gdzie jest muszla?
Muszla.
Dziec ogląda muszlę, przykłada ją do ucha j. Sprawdza, czy muszla szumi. Następnie R chowa muszlę w dowolny miejscu w pokoju . Dziecko ma za zadanie odnaleźć muszlę na podstawie wskazówek podawanych przez R np.: trzy kroki do przodu, w stronę okna. Kiedy dziecko odnajdzie muszlę, musi dokładnie określić, gdzie się ona znajdowała.
Zabawa ruchowa z elementem celowania – Kto potrafi trafić?
Piłka, medal dla każdego dziecka. Dziecko celuje piłką do kosza zawieszonego niewysoko, np. na drabinkach. Jeśli zdobędzie 5 punktów, otrzymuje medal Mistrz w rzutach do kosza.