19 czerwca 2020 08:33 | Aktualności
Temat kompleksowy: Projekt las
Cele:
1. Ćwiczenie grafomotoryczne „Las iglasty/las liściasty”.
Dla każdego dziecka: kartka pracy (w załączniku), ołówek, kredki
Dziecko poprawia wykropkowane miejsca na karcie pracy. Następnie koloruje liście.
2. Wycieczka z rodzicami do lasu.
Podczas wycieczki do najbliższego lasu (lub większego zbiorowiska drzew) Rodzic może zaproponować następujące aktywności:
− rodzice/rodzic i dziecko znajduje swoje drzewo, do którego się przytula,
− chętne dzieci mogą omówić wygląd wybranego drzewa (mogą to robić samodzielnie lub pod kierunkiem rodzica),
− dzieci opowiadają rodzicom, jakie zwierzęta można spotkać w lesie,
3. "Jak zachowywać się w lesie"- prezentacja, praca z obrazkiem
Rodzic wspólnie z dzieckiem ogląda prezentację. Rodzic czyta dziecku wyświetlany tekst.
https://www.youtube.com/watch?v=i10-MM2KnhU
Po obejrzeniu prezentacji proszę omówić ilustrację znajdującą się w załączniku przedstawiającą zasady zachowania w lesie.
4. Quiz ekologiczny „Przedszkolak w lesie”.
Obrazki: z uśmiechniętą buzią i ze smutną buzią.
Rodzic rozdaje dziecku obrazki z buźkami. Następnie wypowiada kolejne zdania. Jeśli dziecko uważa, że zdanie jest prawdziwe, pokazuje obrazek z uśmiechniętą buzią; jeśli zdanie jest fałszywe – obrazek ze smutną buzią.
W lesie wolno krzyczeć.
W lesie łamiemy gałęzie i niszczymy rośliny.
W lesie można obserwować przyrodę.
Osoba, która pilnuje lasu i jego mieszkańców, to leśniczy.
W lesie można rysować po drzewach.