19 czerwca 2020 07:12 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wakacyjne podróże
Temat dnia: Lato i letnie zabawy
Cele:
-poznawanie charakterystycznych cech lata, utrwalanie nazw letnich zabaw,
-rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia,
-zwracanie uwagi na konieczność doboru części garderoby i różnych przedmiotów do miejsca letniego wypoczynku,
-rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
1. Lato i letnie zabawy – rozwiązywanie zagadek.
Jaskółeczka w locie kreśli duże koła.
Czy już przyszło lato? – ciągle z góry woła.
R. przedstawia gościa – jaskółkę.
Opowiada o zmartwieniu jaskółki, która chciałaby zbudować swoje gniazdko, ale nie jest pewna, czy przyszło już lato. R. pyta dziecko, czy wie, po czym
poznać, że nadeszło lato.
Zagadka 1
Co to za pora roku, gdy słonko mocno świeci,
a na wakacje w różne strony wyjeżdżają dzieci? (lato)
Dziecko dzieli słowo na sylaby i wyróżnia głoskę w nagłosie.
6-latki podają nazwy głosek w tym słowie, liczą na palcach głoski i wskazują litery w napisie, określają głoskę w wygłosie. Następnie wszystkie dzieci
wymieniają inne słowa rozpoczynające się głoską l.
Zagadka 2
Plastikowe, kolorowe, rybki, gwiazdki, kaczki, misie. W piaskownicy jest ich dużo, każda przydać może ci się. (foremki do piasku)
Zagadka 3
Gdy wiatr jest na dworze, on unosi się w górze.
Biegniesz z nim po trawie i trzymasz na sznurze. (latawiec)
2. Recytowanie rymowanki jednocześnie dzieląc słowa na sylaby.
Jas-kó-łecz-ka w lo-cie
kreś-li du-że ko-ła.
Gniaz-do swe szy-ku-je.
– Przy-szło la-to! – wo-ła.
3. Po czym poznajemy, że zbliża się lato?-swobodne rozmowy z dzieckiem.
Latem kwitną róże, na łące wyrastają maki, chabry i rumianki. Słońce mocno grzeje i możemy się opalać. Latem dojrzewają takie owoce, jak np. porzeczki
i jabłka. Ubrania, które nosi latem to: krótkie spodenki, koszulki, sandały,kostium kąpielowy i okulary przeciwsłoneczne.
4. Zagadki pantomimiczne Wakacyjne kalambury.
Obrazki przedstawiające różne przedmioty, np.: kajak, łopatkę, wiaderko, buty górskie, plecak lub bez obrazków. Przedstawiają to co jest na obrazku
ruchem, gestem i mimiką. Przykłady:
– kajak – naśladowanie wiosłowania – wypoczynek nad jeziorem,
– łopatka i wiaderko – naśladowanie wsypywania piasku do wiaderka – wypoczynek na plaży,
– buty górskie i plecak – naśladowanie zakładania butów i plecaka i maszerowanie – wypoczynek w górach.
5. ,,Wakacyjna walizka”- praca plastyczna
Dziecko: wycina kształt walizki, przykleja ja na kartkę, wyszukuje w gazetach,w gazetkach reklamowych obrazków, które mogłyby dekorować walizkę
prawdziwego podróżnika, i nakleja je w wybranych miejscach na walizce.
6. Karta pracy proponowana do tematu:
5 latki- nr
6 latki- nr 80