17 czerwca 2020 22:56 | Aktualności
Temat kompleksowy: Projekt Sport
Temat dnia: Sprzęt sportowy
- rozwijanie umiejętności matematycznych
- organizowanie sytuacji wymagających liczenia,
- rozwijanie sprawności fizycznej i reagowania odpowiednim ruchem na pauzę w muzyce.
1. Zagadki pantomimiczne – Sportowe kalambury.
Przedmioty związane ze sportami olimpijskimi, np.: rakietka, czepek, okulary.
Rodzic (za parawanem lub w innym pomieszczeniu) wybiera jeden przedmiot związany z jednym ze sportów olimpijskich. Następnie wychodzi przed dziecko i ruchem, gestem oraz mimiką przedstawia dyscyplinę sportową, w której używa się tego przedmiotu. Dziecko odgadują, o jaką dyscyplinę sportową chodzi, np. rakietka – tenis, czepek, okulary – pływanie. Jeśli dziecko zgadnie, następuje zamiana ról.
2. Zamówienia na sprzęt sportowy – zajęcia matematyczne.
Piłka, skakanka.
R. prosi, aby dziecko zamknęło oczy. Po chwili R. daje dziecku piłkę i skakankę. Jego zadaniem jest odgadnięcie co to za przedmioty. Na koniec, kiedy już dziecko otworzy oczy, pytamy: Jakie zabawy ruchowe lub ćwiczenia można zorganizować z ich wykorzystaniem. Uzupełniamy wypowiedzi dzieci.
Zdjęcia z piłkami (pingpongowymi, do gry w piłkę nożną, tenisowymi) i skakankami.
R. informuje dzieci, że przedszkola i szkoły znajdujące się w okolicy złożyły zamówienia na sprzęt sportowy. Odczytuje zamówienia z kartki . Każde zamówienie opiewa na inną liczbę piłek i skakanek, np.
Po rozwiązaniu zadań R. dziękuje dzieciom za pomoc.
3. Zabawa ruchowa Piłki.
Zdjęcia piłek: tenisowej, pingpongowej, do piłki nożnej.
Dzieci biegają w rytm dowolnej piosenki. Na pauzę w grze R. pokazuje im wybraną piłkę. Dzieci naśladują ruchy wykonywane przez zawodników
w poszczególnych grach.
4. Karta pracy, cz. 5, str. 78