Aktualności

16 czerwca 2020 20:03 | Aktualności

Tęczowe Nutki - "Miejsca letniego wypoczynku" - propozycje na dzień 17.06.2020r.

Temat kompleksowy: Wakacyjne podróże 

Temat dnia: Miejsca letniego wypoczynku 

Cele:

-poznawanie miejsc letniego wypoczynku (z wykorzystaniem mapy Polski), wprowadzanie wyrazów do czytania

całościowego,

- poznawanie sposobów spędzania czasu wolnego latem,


1. Jedziemy na wakacje – zabawa inscenizacyjna na podstawie utworu  Wakacyjny pociąg.

R informuje dziecko, że Olek i Ada, także wyjeżdżają na wakacje. Zaprasza dziecko do zapoznania się z miejscami, do których jadą, prosi o otworzenie kart pracy na odpowiedniej stronie, 5 latek 67, 6 latek 76.


Słuchanie wiersza E. Stadtmüller Wakacyjny pociąg.


Jedzie pociąg wakacyjny,

pociąg kolorowy.  

Już wjeżdżają wagoniki 

na peron bajkowy!

Ref.: Stuku-puk, stuku-puk,

mkną koła po szynach.

Już się nowa, kolorowa

przygoda zaczyna.


Pierwsza stacja – wieś wesoła: 

łąki, lasy, pole. 

Zaraz tutaj urządzimy  

zielone przedszkole.  

Nauczymy kota liczyć, 

a tańczyć konika.

Niech zobaczy każdy cielak, 

jak przedszkolak bryka.


Ref: Stuku-puk...

Druga stacja to Podhale,

 piękne górskie szczyty, 

a ze szczytów, jak wiadomo, 

widok znakomity.

Bajki będą opowiadać

potoki i skały, 

bo w nich mieszka duch starego

bajarza Sabały.

 

Ref: Stuku-puk...

 

Trzecia stacja to jezioro, 

widać je z daleka. 

Żabi chórek już z koncertem 

niecierpliwie czeka.  

Już po falach się ścigają

żaglówki, kajaki 

i dmuchany hipopotam

malowany w maki.

 

Ref: Stuku-puk...

 

Czwarta stacja to już morze,

szerokie, głębokie, 

i wspaniała piaskownica, 

większa niż przed blokiem. 

Na tej wielkiej piaskownicy  

czy, jak mówią, plaży 

może skarby bursztynowe 

znaleźć nam się zdarzy? 

 

Ref: Stuku-puk...


2.Wykonywanie zadań na poszczególnych stacjach – praca z mapą Polski.

Stacja Wieś. Co ciekawego można robić podczas wakacji na wsi? Przykłady spędzania czasu na wsi: zbieranie jagód w lesie, spacery po łące, wycieczki rowerowe, doglądanie zwierząt gospodarskich itd.

Stacja Podhale. Dziecko odczytuje z R. napis i . wskazuje położenie Podhala na mapie Polski,Co ciekawego można robić podczas wakacji w górach?

Przykłady spędzania czasu w górach: piesze wędrówki po szlakach, zdobywanie szczytów górskich, zwiedzanie zamków, podziwianie widoków itd

Stacja Jezioro. Dziecko z R wskazuje na mapie jeziora- Mazury. Co ciekawego można robić na wakacjach nad jeziorem?. Przykłady spędzania czasu nad jeziorem: pływanie łódką lub rowerem wodnym, spacerowanie, odbywanie pieszych wędrówek itd.

Stacja Morze. Utrwalenie  nazwy: Morze Bałtyckie i wskazania na mapie.

Co ciekawego można robić na wakacjach nad morzem?. Przykłady spędzania czasu nad morzem: opalanie się, zabawy na plaży, rejsy statkiem, uprawianie sportów wodnych itd.

 

3.Ćwiczenie umiejętności zmiany natężenia głosu – Zabawa w echo.

Dziecko  powtarza za R. zdania z odpowiednim natężeniem głosu (cicho, umiarkowanym głosem, głośno).

Nadeszły wakacje. Wędrujemy górskim szlakiem. Kąpiemy się w morzu. Pływamy kajakiem.

 

4.Karta pracy proponowana do tematu:

   5 latki- nr 67, 68

   6 latki- nr 76,78

 

 

Przeczytano: 321 razy. Wydrukuj|Do góry