Aktualności

11 czerwca 2020 19:55 | Aktualności

Biedronki - "Autobus w barwach wakacji" - propozycje na dzień 12.06.2020r.

Temat kompleksowy: Wakacyjne podróże

Temat dnia: Autobus w barwach wakacji

Cele:

• rozwijanie sprawności plastycznych,

• poszerzanie wiedzy o różnych środkach lokomocji,

• poznawanie prawidłowej artykulacji głoski sz.

 

Zabawa masażyk – Myjnia samochodowa

Dziecko dobiera się w  parę z R.  dziecko jest samochodem (wykonuje klęk podparty), który wjeżdża do myjni. Rodzic

klęczy z boku dziecka, wykonuje masażyk, naśladując czynności mycia auta.

Czynności: Rodzic na plecach dziecka:

- polewanie wodą -gładzi dłonią plecy,

- skrapianie szamponem- lekko uderza opuszkami palców,

- szczotkowanie karoserii- lekko drapie szybkimi ruchami,

- woskowanie - lekko ugniata wewnętrzną stroną dłoni,

- suszenie samochodu- pociera, na przemian, dłońmi,

- przecieranie szyb i lusterek - wykonuje okrężne ruchy masujące.

Przy powtórzeniu zabawy zamieniają się rolami. 

 

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

 

Lusterko dla  dziecka.

R  demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.


Język wyruszył na wakacje. Wsiadł do samochodu i mocno kręcił kierownicą (dziecko rysuje koła językiem, po górnej i po dolnej wardze).

Zaczął padać deszcz, więc włączył wycieraczki (dziecko porusza językiem od jednego do drugiego kącika ust).

Kiedy wyszło słońce, wysiadł z samochodu i przesiadł się do balonu, którym poleciał wysoko do góry (dziecko przesuwa język za górne zęby po wałku dziąsłowym).

Ponieważ wiał dość silny wiatr, balon raz unosił się wysoko do góry, a raz opadał na ziemię (dziecko porusza językiem, na zmianę, raz do górnych, a raz do dolnych zębów).

Język z zaciekawieniem przyglądał się, jak pięknie po niebie płynęły białe chmury (dziecko przesuwa język po podniebieniu, od zębów w stronę gardła).

Postanowił wylądować na ziemi i zwiedzić najbliższą okolicę na rowerze (dziecko rysuje językiem koła między zębami a wargami), ale kiedy jechał, często musiał dzwonić dzwonkiem (dziecko mówi: dzyń, dzyń).

Z radosnym uśmiechem na twarzy wrócił do swojego domu (dziecko szeroko rozciąga wargi).


• Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski sz.

R. objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski sz.

Dziecko  powtarzają za R. głoskę sz, kontrolując w lusterku pracę języka, naśladują szum morskich fal.

Głoska sz jest głoską przedniojęzykowo-dziąsłową, powstaje przez uniesienie języka za górne zęby, do wałka

dziąsłowego, z jednoczesnym zwarciem zębów i wysunięciem zaokrąglonych warg do przodu.

 

• Ćwiczenia grafomotoryczne Fale morskie.

Duże arkusze papieru, kredki.

Dziecko kreśli  fale morskie: najpierw w powietrzu (prawą ręką, lewą ręką i obiema rękami), a potem po kolei rysują je na

dużych arkuszach papieru. Naśladują przy tym szum morskich fal na głosce sz.

 

Karta pracy, cz. 2, 59

Pokoloruj wakacyjny autobus.

Przeczytano: 399 razy. Wydrukuj|Do góry