14 maja 2020 19:20 | Aktualności
Temat dnia: Chory ząbek
Cele:
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
- wdrażanie do słuchania utworu literackiego,
- zapoznanie dzieci z gabinetem,
- przezwyciężanie leku przed wizytą w gabinecie stomatologicznym w celu ewentualnego leczenia
1. Zabawa ćwicząca spostrzegawczość – „Czego brakuje?”
Do tej zabawy potrzebne będą: szczoteczka do zębów dla dziecka, szczoteczka do zębów dorosłej osoby, pasta do zębów, kubeczek, mały ręczniczek.
Rodzic rozkłada wyżej wymienione przedmioty na dywanie. Wspólnie z dzieckiem nazywa je i przelicza. Następnie prosi dziecko, aby przyjrzało się jeszcze raz wszystkim przedmiotom i po chwili zamknęło oczy. Rodzic zabiera jeden przedmiot. Zadaniem dziecka jest odgadniecie, czego brakuje.
2. „Wizyta u dentysty” – wysłuchanie opowiadania.
Rodzic czyta dziecku opowiadanie Katarzyny Tomiak-Zaremby oraz ilustruje jego treść obrazkami (w załączniku).
Dziecko układa ilustracje z opowiadania we właściwej kolejności. Może opowiedzieć historię Oli na podstawie ilustracji.
3. Oglądanie bajki „Różowe landrynki” z serii „Miś Uszatek”
https://www.youtube.com/watch?v=g4bto8D5adM
4. „Leczymy ząbki” – praca plastyczna- wydzieranka
Potrzebne materiały: czarna kartka A4, biała bibuła lub chusteczki higieniczne, klej
Rodzic rysuje lub drukuje szablon zęba (w załączniku). Wycinamy go. Tłumaczymy dziecku, że ząb jest czarny, ponieważ jest chory. Aby go wyleczyć musi wykleić zęba przy pomocy bibuły. Bibułę należy wydzierać.
5. Zabawa „Kto szerzej?”
Rodzic i dziecko siadają naprzeciwko siebie. Dziecko naśladuje rodzica:
- szczerzy zęby w szeroki uśmiech,
- zaciska usta, chowając całkowicie ząbki,
- otwiera szeroko buzię, pokazując zęby i mówiąc „aaaaa”, tak samo, jak podczas wizyty u lekarza