Aktualności

13 maja 2020 21:00 | Aktualności

Tęczowe Nutki - "Zabawy na łące" - propozycje na dzień 14.05.2020r.

Temat kompleksowy:Łąka w maju 

Temat dnia: Zabawy na łące

Cele:

-rozwijanie sprawności rachunkowych,

-utrwalanie liczb i znaków matematycznych oraz umiejętności dokonywania obliczeń,

-rozwijanie orientacji przestrzennej,

-rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,


1.Wiosenne zabawy na łące – zajęcia matematyczne. 

Potrzebne będą:

10 kolorowych wyciętych z papieru płaskich kwiatów, sylweta biedronki.

Dziecko układa wykonane przez siebie kwiaty w dowolnym miejscu R. przyłącza się do zabawy. Układa 10 kolorowych kwiatów na dole , jeden obok drugiego. Prosi, aby dziecko się odwróciło.

Chowa pod wybranym kwiatkiem biedronkę. Informuje dziecko, że biedronka ukryła się np. pod piątym kwiatkiem z lewej strony. (R. różnicuje zadania dla dzieci 5-letnich i dla 6-letnich).

Dziecko wskazuje odpowiedni kwiat i odszukuje biedronkę. Liczy, ile biedronka ma kropek.


2.Zaproszenie owadów do wspólnych zabaw. Sylwety owadów -zamiast sylwet mogą być klocki po 10), sylwety kwiatów wycięte z kolorowego papieru (średniej wielkości), koperty, kartoniki z liczbami od 1 do 10 i znakami matematycznymi: =, +, –.

R. układa klocki-sylwety owadów . Dzieciom 5-letnim wręcza koperty z sylwetami kwiatów, a dzieciom 6-letnim – koperty z liczbami od 1 do 10 i znakami matematycznymi: =, +, –.

Mówi: Biedronce było smutno samej na łące. Zaprosiła inne owady. Układa  cztery klocki-pasikoniki.

Pyta: Ile pasikoników zaprosiła? Dziecko liczy i układa odpowiednią liczbę sylwet kwiatów (5-latki) lub odpowiedni kartonik z liczbą (6-latki)

R. prosi dziecko, aby zamknęły oczy. Dokłada dwa klocki-dwie sylwety pasikoników. Mówi: Ile klocków- pasikoników  zabawy przyłączyło się do zabawy? . Ile pasikoników przybyło? Ile teraz jest pasikoników na łące?

5-latki odpowiadają na pytania, a następnie układają odpowiednią liczbę kwiatów, a 6-latki układają działanie matematyczne: 4 + 2 = 6, i odczytują je głośno. W ten sam sposób dziecko samodzielnie zaprasza inne owady i układa zadania.


3.Zabawa wyrabiająca umiejętność modulowania głosem – Różne zdania.

Dziecko powtarza różne zdania proponowane przez R.: zdanie pytające, zdanie oznajmujące, rozkazujące, wykrzyknikowe. Przykładowe zdania:

Na łące mieszka biedronka.

Wydaje mi się, że nad łąką gromadzą się deszczowe chmury.

Czy chrabąszcz potrafi fruwać?

Uwaga, osy! Uciekaj!


4.Rysowanie kolorową kredą na chodniku.

 

5.Karta pracy proponowana do tematu:

   5 latki- 37,38,39

   6 latki-37,38,39

 

Przeczytano: 253 razy. Wydrukuj|Do góry