12 maja 2020 20:20 | Aktualności
Temat kompleksowy: Zdrowe zęby mamy – marchewkę zjadamy
Temat dnia: Pamiętaj o myciu zębów
Cele:
- Rozwijanie sprawności manualnej
- Przezwyciężanie lęku przed wizytą u stomatologa
- Umuzykalnienie dzieci
• Czy coś się zmieniło? – wskazywanie zmian w kolejności ułożenia przedmiotów.
Przybory i przedmioty służące do utrzymania higieny osobistej, np.: pasta do zębów, szczoteczka do zębów, mydło, chusteczki higieniczne.
R. układa na stole jeden obok drugiego przybory i przedmioty służące do utrzymania higieny osobistej. Dziecko starają się zapamiętać ułożenie przedmiotów. Odwraca się tyłem do R. R. zmienia kolejność ułożenia przedmiotów. Dziecko wskazuje zmiany.
• Słuchanie piosenki ,, Myj zęby”
Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda,
Tak się zaczyna wielka przygoda.
Myję zęby bo wiem dobrze o tym,
Ten kto nie myje ten ma kłopoty.
Żeby zdrowe zęby mieć trzeba tylko chcieć.
Ref.:
Szczotko, szczotko, hej szczoteczko ooo,
Zatańcz ze mną, tańcz w kółeczko ooo,
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo ooo,
Po jedzeniu kręć nią żwawo ooo.
Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.
https://www.youtube.com/watch?v=ULcCm5PZwzI
Rozmowa na temat wysłuchanej piosenki
- Jakie przedmioty do higieny jamy ustnej występowały w piosence?
- Dlaczego trzeba pamiętać o myciu zębów?
- Jakie można mieć kłopoty, kiedy nie będziemy myć zębów?
Próba zaśpiewania piosenki samymi samogłoskami : a, o ,u ,i ,e.
• Do obejrzenia : ,, Różowe landrynki Z przygód Misia Uszatka’’
https://www.youtube.com/watch?v=g4bto8D5adM
• Praca z obrazkiem - Dlaczego ząbek jest smutny? Czego nie jemy często? Skreśl produkty, których nie powinniśmy często zjadać. (załącznik)
• Znajdź różnice między obrazkami. (załącznik).