Aktualności

12 maja 2020 20:20 | Aktualności

Biedronki - "Pamiętaj o myciu zębów" - propozycje na dzień 13.05.2020r.

Temat kompleksowy: Zdrowe zęby mamy – marchewkę zjadamy

Temat dnia: Pamiętaj o myciu zębów

Cele:

- Rozwijanie sprawności manualnej

- Przezwyciężanie lęku przed wizytą u stomatologa

- Umuzykalnienie dzieci

 

• Czy coś się zmieniło? – wskazywanie zmian w kolejności ułożenia przedmiotów.

Przybory i przedmioty służące do utrzymania higieny osobistej, np.: pasta do zębów, szczoteczka do zębów, mydło, chusteczki higieniczne.

R. układa na stole jeden obok drugiego przybory i przedmioty służące do utrzymania higieny osobistej. Dziecko starają się zapamiętać ułożenie przedmiotów. Odwraca się tyłem do R. R. zmienia kolejność ułożenia przedmiotów. Dziecko wskazuje zmiany.

 

• Słuchanie piosenki ,, Myj zęby”

Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda,
Tak się zaczyna wielka przygoda.
Myję zęby bo wiem dobrze o tym,
Ten kto nie myje ten ma kłopoty.
Żeby zdrowe zęby mieć trzeba tylko chcieć.

Ref.:
Szczotko, szczotko, hej szczoteczko ooo,
Zatańcz ze mną, tańcz w kółeczko ooo,
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo ooo,
Po jedzeniu kręć nią żwawo ooo.
Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.

https://www.youtube.com/watch?v=ULcCm5PZwzI 


Rozmowa na temat wysłuchanej piosenki

Jakie przedmioty do higieny jamy ustnej występowały w piosence?

- Dlaczego trzeba pamiętać o myciu zębów?

- Jakie można mieć kłopoty, kiedy nie będziemy myć zębów?

Próba zaśpiewania piosenki samymi samogłoskami : a, o ,u ,i ,e.


 Do obejrzenia : ,, Różowe landrynki Z przygód Misia Uszatka’’

 https://www.youtube.com/watch?v=g4bto8D5adM


• Praca z obrazkiem  - Dlaczego ząbek jest smutny? Czego nie jemy często? Skreśl produkty, których nie powinniśmy często zjadać. (załącznik)

Znajdź różnice między obrazkami. (załącznik).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przeczytano: 370 razy. Wydrukuj|Do góry