11 maja 2020 22:49 | Aktualności
Temat kompleksowy: Łąka w maju
Temat dnia: Kwiaty na łące
Cele:
- rozpoznawanie i nazywanie roślin występujących na łące,
- poznawanie sposobów wykorzystywania łąki przez rolników,
1.Kolorowa łąka – słuchanie wiersza B. Formy Łąka.
Odgłosy dochodzące z łąki
https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0
Rozwiązanie zagadki I. Fabiszewskiej.
Wiosną kolorowa, pełno kwiatów w koło.
Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.
Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija.
Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija. (łąka)
• Słuchanie wiersza B. Formy Łąka.
Powiał letni wietrzyk, łąka zapachniała,
świeżą koniczyną pokryła się cała.
Brzęczą głośno pszczoły, pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty, nie nudzą się wcale.
Słońce ciepłe blaski na ziemię wysyła.
Mienią się w nich skrzydła pięknego motyla
Na łące tej chciałbym znaleźć się przez chwilę
i stać się prześlicznym, barwnym motylem.
2.Rozmowa na temat wiersza. R. pyta:
Jak wyglądała łąka?
Co robiły pszczoły na łące?
O czym marzyła osoba z wiersza?
Co można robić na łące?
3.Opowieść ruchowa Wycieczka na łąkę.
Dziecko idzie krokiem marszowym, przedziera się przez zarośla (pochyla się i naśladuje odgarnianie gałęzi), idzie po wysokiej trawie (wysoko podnosi nogi), siada na trawie.
4.Zabawa ruchowa z elementem pełzania – Ślimaki.
Dziecko stoi R. zamienia go w ślimaka. Dziecko porusza się w różnych kierunkach (pełza po podłodze). Na sygnał R., np. klaśnięcie, chowa się w swojej muszelce (zwijają się w kłębek).
5. Utrwalenie piosenki ,,Bal na łące”.
6.Karta pracy proponowana do tematu:
5 latki- nr 32,33,34
6 latki- nr 32,33,34