06 maja 2020 19:56 | Aktualności
Temat kompleksowy: Moja miejscowość, mój region
Temat dnia: Album mojej miejscowości
Cele:
• rozwijanie sprawności manualnej
• rozwijanie mowy
• rozwijanie sprawności fizycznej
• utrwalanie zapisu cyfrowego liczb
• Wykonanie koperty z adresem.
Propozycja wykonania koperty:
https://www.youtube.com/watch?v=BAuPgznr4Ak
Potrzebne są: kartka, klej, nożyczki.
Dzieci wykonują kopertę zgodnie z instrukcją na filmiku lub według własnego pomysłu. Następnie rodzic zapisuje na kopercie adres zamieszkania podany przez dziecko.
• Wiersz Bożeny Formy Droga do przedszkola.
Dziecko powtarza tekst wiersza recytowanego przez rodzica i próbuje wyklaskać/ wytupać do niego rytm.
Codziennie wczesnym rankiem
zawsze drogą tą samą
do przedszkola maszeruję
razem z moją mamą.
Mijam skrzyżowanie
sklepy, park i szkołę
potem kilka domów
i widzę przedszkole.
Chociaż jestem mały
to swój adres znam.
Do domu potrafię
drogę wskazać sam.
• Album „Moja miejscowość”– dla chętnych.
Wykonanie dowolną techniką albumu reklamującego miejscowość, w której mieszkają dzieci i zachęcającego do jej odwiedzenia.
Propozycja wykonania pracy: Dzieci naklejają na kartkach widokówki, obrazki przedstawiające daną miejscowość. Następnie przyklejają pod widokówkami, obrazkami podpisy (przygotowane samodzielnie lub z pomocą rodzica) informujące, o tym co przedstawiają. Łączą kartki w jedną całość, za pomocą wstążeczki przewleczonej przez otwory wykonane dziurkaczem. Dołączają okładkę z herbem miejscowości, tytułem albumu „Moja miejscowość”.
• Zabawa ruchowa z maskotką/piłeczką – „Podaj cegłę”.
Dzieci stają w lekkim rozkroku, dotykają się plecami z mamą, tatą… . Na hasło: Podaj cegłę – dzieci wyciągają ręce w górę i podają maskotkę/piłeczkę – cegłę, potem wykonują skłon i oddają woreczek – cegłę między nogami. Cegłę podajemy też bokiem, wykonując skręty ciała.
• Zabawa utrwalająca poznane zapisy cyfrowe liczb.
Do wykorzystania: kartoniki z zapisem cyfrowym liczb z dostępnej w domu gry lub wykonane samodzielnie.
- rysowanie lub wycinanie tylu elementów, ile wskazuje wylosowany kartonik
- wykonywanie ruchów według pomysłów dzieci, których liczba odpowiada pokazanej przez rodzica lub liczbie wylosowanej przez dziecko
- modelowanie cyfr z plasteliny.
KARTY PRACY, cz.4/25,26