Aktualności

28 kwietnia 2020 22:38 | Aktualności

Krasnoludki- "Domy i domki"- propozycje na dzień 29.04.2020r.

Temat kompleksowy: Moja miejscowość, mój region.

Temat dnia: Domy i domki

Cele:

  • rozwijanie intuicji geometrycznej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie poczucia rytmu

1.Zabawa popularna "Maszerują dzieci drogą".  

Maszerują dzieci drogą, (maszerują w miejscu)
raz, dwa, trzy! (wyklaskują rytmicznie)
Lewą nogą, prawą nogą, (wystawiają do boku lewą nogę i prawą nogę)
raz, dwa, trzy! (wyklaskują rytmicznie)
A nad drogą słonko świeci (wznoszą obie ręce wysoko w górę)
i uśmiecha się do dzieci, (obracają się wokół własnej osi)
raz, dwa, raz, dwa, trzy! (wyklaskują rytmicznie)
 
https://www.youtube.com/watch?v=urLZOP2MtVs
 

2. Zabawa plastyczna "Dorysuj brakujące elementy".

Rysunek domu na kartce A4/A3: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, po bokach dwa okna z brakującymi elementami.
Dzieci kończą rysować zgodnie z poleceniami rodzica:
− Pomiędzy oknami dorysujcie drzwi.
− Na dachu dorysujcie komin.
− Przed domem narysujcie chodnik.
− Obok domu dorysujcie garaż.
− Nad domem – słońce.
− Za domem rośnie las.
 
3. Zabawy z woreczkami
 
Potrzebny będzie: woreczek gimnastyczny, woreczek ryżu, woreczek kaszy
 

1. Chodzenie z woreczkiem na głowie
Dzieci kładą woreczek na głowie i chodzą po pokoju z wyprostowanymi rękami, starając się aby woreczek nie spadł im z głowy. Jeżeli woreczek spadnie należy go podnieść. Zwracamy uwagę na prawidłowa sylwetkę.

2. Rzuty woreczkiem w górę
Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym trzymając w dłoniach woreczek. Rzucają nim w górę i starają się go chwycić zanim spadnie na podłogę.
ODMIANA:
- Jedną ręką rzucają drugą łapią
- Przed złapaniem woreczka klaszczą w dłonie 1- 2- 3 razy

3. Rzuty woreczkiem do wiaderka/miski
Dzieci stoją w odległości około 2- 3 metrów i rzucają woreczkiem do wiaderka.

4. Wkładanie woreczka do wiaderka
Dzieci chwytają woreczek palcami stopy i unoszą nogę do góry. Następnie wkładają woreczek do środka.

5. Rzut woreczkiem obunóż
Dzieci siedzą trzymając woreczek między stopami. Na dany znak podrzucają woreczki w górę.

6. Rzut woreczkiem w górę
Dzieci siedzą trzymając woreczek palcami jednej stopy. Na dany sygnał  podrzucają woreczki jak najwyżej w górę. Dzieci powinny wykonywać rzuty raz prawą, raz lewą nogą.

7. Chodzenie z woreczkiem między stopami

Dzieci chodzą mając złączone stopy. Ciężar ciała przeniesiony jest na zewnętrzne krawędzie stóp, palce stóp mocno podwinięte przylegają do podłogi. Pod stopami umieszczony jest woreczek. Zadaniem dzieci jest przemierzanie sali drobnymi przesunięciami stóp, nie gubiąc woreczka.

4. Zabawa dydaktyczna "Od najmniejszego do największego".

Trzy sylwety papierowych domów różnej wielkości (mogą być kwadraty, koła). Rodzic rozkłada sylwety domów różniących się wielkością i prosi, by dzieci wskazały: 

-najmniejszy dom, 

-największy dom,

- posegregowały od najmniejszego do największego i odwrotnie

Przeczytano: 276 razy. Wydrukuj|Do góry