Aktualności

19 kwietnia 2020 18:58 | Aktualności

Tęczowe Nutki - "Potęga wody" - propozycje na dzień 20.04.2020r.

Temat kompleksowy: Dbamy o przyrodę
Temat dnia: Potęga wody

Cele:
-kształtowanie świadomości ekologicznej,
-odkrywanie litery h: małej, wielkiej, drukowanej i pisanej,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter – małych i wielkich, drukowanych i pisanych,

1.Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
Szukanie odpowiedzi na pytanie: Co zagraża przyrodzie? Praca z globusem lub atlasem – Oceany i kontynenty na Ziemi. Odnajdywanie dużych akwenów na modelu Ziemi.

2. Czysta woda zdrowia doda – rozmowa inspirowana wierszem J. Papuzińskiej Chora rzeka.
Śniła się kotkowi rzeka,
wielka rzeka pełna mleka…
Tutaj płynie biała rzeka.
Jak tu pusto! Drzewo uschło…
Cicho tak – ani ptak, ani ważka, ani komar,
ani pąk, ani gad, ani płaz, ani ślimak,
ani żadna wodna roślina, ani leszcz,
ani płoć, ani pstrąg,
nikt nie żyje tutaj, bo rzeka jest zatruta.
Straszy napis: „ZAKAZ KĄPIELI”.
Mętny opar nad wodą się bieli.
Chora rzeka nie narzeka, tylko czeka…
3. Rozmowa na temat wiersza. R. pyta dziecka:
Co się śniło kotkowi?
Jakiego koloru była rzeka?
Dlaczego rzeka była biała?
Co działo się z przyrodą przy białej rzece?
Dlaczego w takiej rzece nie wolno się kąpać?
4.Odkrywanie litery h: małej, wielkiej, drukowanej i pisanej.
Dziecko dzieli słowo herbata na sylaby oraz na głoski. Liczy, ile jest w słowie herbata sylab, a ile głosek. Wyróżniają pierwszą głoskę. Następnie wymieniają inne słowa, w których głoskę h słychać na początku, na końcu oraz w środku słowa.

KARTY PRACY
5 latki- nr 70,71
6 latki- nr 84,87

Przeczytano: 307 razy. Wydrukuj|Do góry