15 kwietnia 2020 21:00 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wiosna na wsi
Temat dnia: Człowiek i zwierzęta
Cele:
- zapoznanie ze znaczeniem zwierząt hodowlanych w życiu człowieka,
- rozwijanie wrażliwości dotykowej,
- usprawnianie narządów mowy,
- zapoznanie z piosenką o famie
- zachęcanie do dbania o sprawność fizyczną.
1. Co nam dają zwierzęta – rozmowa inspirowana wierszem E. Stadtmüller Śniadanie.
Nagrania głosów zwierząt z wiejskiego podwórka
https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE
Dzieci nazywają rozpoznane zwierzęta.
Jedźmy na wieś – daję słowo,
że tam można podjeść zdrowo.
Już od rana białą rzeką
wyśmienite płynie mleko.
Płynie do nas wprost od krowy,
serek z niego będzie zdrowy.
Kura chwali się od rana:
– Zniosłam jajko, proszę pana!
Proszę spojrzeć – to nie bajka.
Wprost od kury są te jajka!
Jeszcze tylko kromka chleba
i do szczęścia nic nie trzeba.
- Dlaczego autor wiersza zachęca do wyjazdu na wieś?
- Czym chwaliła się kura?
- Jakie jeszcze inne zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?
- O jakich zwierzętach jest mowa w wierszu?
Pytamy:
- Jak myślicie, po co ludzie hodują zwierzęta (np.: kury, gęsi, kaczki, konie)? (Pytania zadaje kolejno). Uzupełniamy wypowiedzi dzieci, zwracając uwagę na konieczność opiekowania się zwierzętami.
https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U
Po obejrzeniu nagrania pytamy dzieci:
- Jakie produkty dają nam krowy, kury, owce, kozy?
Kłębki wełny różnego rodzaju, produkty wykonane z wełny, np.: sweter, czapka, szalik, kamizelka.
Dzieci dotykają kłębków wełny różnego rodzaju, porównują, określają cechy wełny. Następnie pokazujemy produkty wykonane z wełny, np.: sweter, czapkę, szalik, kamizelkę. Dzieci dotykają ich, porównują je, poszukują wełny, z której zostały wykonane. Wskazują odpowiedni kłębek. Jeśli nie mamy w domu wełny oraz produktów pochodzących z wełny staramy się dzieciom opisać jaka ta wełna jest.
2. Słuchanie piosenki Doremisie – Farma.
https://www.youtube.com/watch?v=LnPpNI2OWts
3. Zabawa ruchowa z elementem pełzania – Sprytny kotek.
Kolorowy sznurek.
Umieszczamy w pokoju sznurek (mniej więcej na wysokości kolan dziecka). Dzieci (koty) mają przejść pod sznurkiem (płotkiem) tak, aby go nie dotknąć. Jeśli dziecko dotknie sznurka, próbuje przejść kolejny raz.
Karty Pracy, cz4., s. 66,67