Aktualności

15 kwietnia 2020 21:00 | Aktualności

Muchomorki - "Człowiek i zwierzęta" - propozycje na dzień 16.04.2020r.

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi

Temat dnia: Człowiek i zwierzęta

Cele:

- zapoznanie ze znaczeniem zwierząt hodowlanych w życiu człowieka,

- rozwijanie wrażliwości dotykowej,

- usprawnianie narządów mowy,

- zapoznanie z  piosenką o famie

- zachęcanie do dbania o sprawność fizyczną.


1. Co nam dają zwierzęta – rozmowa inspirowana wierszem E. Stadtmüller Śniadanie. 

  • Rozpoznawanie głosów zwierząt z wiejskiego podwórka.

Nagrania głosów zwierząt z wiejskiego podwórka

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

Dzieci nazywają rozpoznane zwierzęta.

  • Słuchanie wiersza E. Stadtmüller Śniadanie.

Jedźmy na wieś – daję słowo,

że tam można podjeść zdrowo.

Już od rana białą rzeką

wyśmienite płynie mleko.

Płynie do nas wprost od krowy,

serek z niego będzie zdrowy.

Kura chwali się od rana:

– Zniosłam jajko, proszę pana!

Proszę spojrzeć – to nie bajka.

Wprost od kury są te jajka!

Jeszcze tylko kromka chleba

i do szczęścia nic nie trzeba.

  • Rozmowa na temat wiersza:

- Dlaczego autor wiersza zachęca do wyjazdu na wieś?

- Czym chwaliła się kura?

- Jakie jeszcze inne zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?

- O jakich zwierzętach jest mowa w wierszu? 

  • Określenie znaczenia zwierząt w życiu człowieka

Pytamy:

- Jak myślicie, po co ludzie hodują zwierzęta (np.: kury, gęsi, kaczki, konie)? (Pytania zadaje kolejno). Uzupełniamy wypo­wiedzi dzieci, zwracając uwagę na konieczność opiekowania się zwierzętami.

  • Rozpoznawanie pochodzenia wybranych produktów i sposobów ich wykorzystania.

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

Po obejrzeniu nagrania pytamy dzieci:

- Jakie produkty dają nam krowy, kury, owce, kozy? 

  • Poznawanie właściwości wełny.

Kłębki wełny różnego rodzaju, produkty wykonane z wełny, np.: sweter, czapka, szalik, kamizelka.

Dzieci dotykają kłębków wełny różnego rodzaju, po­równują, określają cechy wełny. Następnie pokazujemy produkty wykonane z wełny, np.: sweter, czapkę, szalik, kamizelkę. Dzieci dotykają ich, porównują je, poszukują wełny, z której zostały wykonane. Wskazują odpowiedni kłębek. Jeśli nie mamy w domu wełny oraz produktów pochodzących z wełny staramy się dzieciom opisać jaka ta wełna jest.


2. 
Słuchanie piosenki Doremisie – Farma.

https://www.youtube.com/watch?v=LnPpNI2OWts


3. 
Zabawa ruchowa z elementem pełzania – Sprytny kotek.

Kolorowy sznurek.

Umieszczamy w pokoju sznurek (mniej więcej na wysokości kolan dziecka). Dzieci (koty) mają przejść pod sznurkiem (płotkiem) tak, aby go nie dotknąć. Jeśli dziecko dotknie sznurka, próbuje przejść kolejny raz.

 

Karty Pracy, cz4., s. 66,67

Przeczytano: 288 razy. Wydrukuj|Do góry