Aktualności

08 kwietnia 2020 21:10 | Aktualności

Muchomorki - "Życzenia wielkanocne" - propozycje na dzień 09.04.2020r.

Temat kompleksowy: Wielkanoc

Temat dnia: Życzenia wielkanocne

Cele:

- wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych,

-  rozwijanie sprawności rachunkowych,

- kształcenie umiejętności wykonywania ćwiczeń według instrukcji słownej.


1. Oglądanie kart świątecznych, zwracanie uwagi na powtarzające się motywy świąteczne.

Karty świąteczne z różnymi motywami.Dzieci oglądają karty świąteczne związane z Wielkanocą. Odnajdują na nich motywy świąteczne (symbole), nazywają je. Następnie dzieci zastanawiają się jakie życzenia mogą znaleźć się na kartce świątecznej.  

Link do przykładowych kartek wielkanocnych:

https://www.google.com/search?q=kartki%20wielkanocne&tbm=isch&hl=pl&hl=pl&tbs=rimg%3ACet1I8xKsCjpImB1hcJ5ECaGbRTuXqeLxyZ_19IBqcn6yKeniJzOZ8w7CoHQ9qWrY6QLEdiPkhlOI3grkccIqKPoh-CyXlyE0pMeBhylZivUQb3rQ3FVzksr5TbSj_189wCDYL0cVv2qz-QYUqEgl1hcJ5ECaGbRHU1Dz9qaeyrCoSCRTuXqeLxyZ_1EYtXaGlHoHVSKhIJ9IBqcn6yKekR4VaIKGx1jBYqEgniJzOZ8w7CoBGTiTThWh3IcSoSCXQ9qWrY6QLEEcpvHDzDJecMKhIJdiPkhlOI3goRc-DHINmqeJoqEgnkccIqKPoh-BG-ATs4suL-wyoSCSyXlyE0pMeBEdhN-vJMCzTRKhIJhylZivUQb3oRxsChRU6ayxUqEgnQ3FVzksr5TRGUw4NMeCSRJSoSCbSj_189wCDYLEb4BOziy4v7DKhIJ0cVv2qz-QYURoJ7uObapdmFhvgE7OLLi_1sM&ved=0CB4QuIIBahcKEwi4qs7JqdjoAhUAAAAAHQAAAAAQBw&biw=1080&bih=524


2. Wykonanie karty świątecznej.

Dla każdego dziecka: kartka z bloku technicznego, kredki świecowe, farby plakatowe w ciemnych kolorach, zaostrzony patyczek lub dłutko. Dzieci dokładnie kolorują całą powierzchnię kartki z bloku technicznego kredkami świecowymi w różnych kolorach. Następnie pokrywają kartkę farbą w ciemnym kolorze i odkładają do wyschnię­cia. Po wyschnięciu wydrapują wzór, używając zaostrzonego patyczka lub dłutka. Zwracamy uwagę na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas posługiwania się ostrymi narzę­dziami.


3. 
Porządki przedświąteczne – porządkowanie swoich pokoi.

Ściereczki do wycierania kurzu. Dzieci porządkują swój pokój, np. ścierają kurze, segregują klocki, ustawiają zabawki, układają książki. Dziecko może policzyć ile w pokoju ma np. zabawek w kolorze niebieskim, lalek w długich sukienkach, czerwonych samochodów, itd. Rodzic wyjaśnia, że wykonywanie prac porządkowych jest jedną z tradycji.

 

Karty Pracy cz.4 str. 56,57.

Przeczytano: 342 razy. Wydrukuj|Do góry