07 kwietnia 2020 19:32 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wielkanoc
Temat dnia: Kurczaki i jajka
Cele:
- zapoznanie z piosenką o żółtym kurczaczku,
- rozwijanie sprawności manualnej
- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
1. Osłuchanie się z piosenką Śpiewające Brzdące „Żółty kurczaczek”
https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg
1. Ze skorupki wyskakuję,
 Mama kurka mnie pilnuje,
 A ja biegam tu i tam,
 Skrzydełkami macham Wam.
Ref: Żółta główka, żółty dziobek,
 Żółty kolor bardzo lubię.
 Żółty mam kubraczek cały,
 Bo ja jestem kurczak mały. / x2
2. Jak słoneczko wszystkich cieszę,
 Taki ze mnie żółty śmieszek.
 Każdy bardzo lubi mnie
 I się ze mną bawić chce.
Ref: Żółta główka, żółty dziobek,
 Żółty kolor bardzo lubię.
 Żółty mam kubraczek cały,
 Bo ja jestem kurczak mały. / x2
Rozmowa związana z tekstem piosenki:
- O kim jest piosenka?
- Jak wygląda kurczak?
2. Praca plastyczna- "Kurczaczek".
- wyprawka, Karta 19.
3. Opisywanie różnic w wyglądzie kury i kurczaka.
- Dzieci naśladują głosy kury i kurczaka, następnie wymieniają różnice w wyglądzie kury i kurczaka stosując określenia przymiotnikowe.
- Dzieci mogą również opisać różnice w wyglądzie kury i koguta.
Karty Pracy cz.4 str. 54,55.