13 maja 2020 19:40 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: „Liczymy ząbki”
Cele:
- Rozwijanie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dodawania w zakresie min. 6 (5-latki) 10 (6-latki)
1. „Jama ustna” – zabawa matematyczna (szablon buzi do pobrania w załącznikach)
Ćwiczenia w przeliczaniu zębów – porównywanie liczebności zbiorów z wykorzystaniem znaków matematycznych: <, >,
Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 z wykorzystaniem znaków matematycznych: +, =.
- Dziecko rzuca kostką do gry i układa na szablonie buzi tyle górnych zębów (ziaren fasoli), ile wskazuje liczba na kostce. Rzuca kostką ponownie i układa dolne zęby. 6-latki dobierają kartonik z właściwą cyfrą.
- Porównuje liczbę dolnych i górnych zębów, mówi których jest więcej, a których mniej i o ile. Dziecko 6-letnie układa działanie z wykorzystaniem znaków <, >, =
- Dodaje zęby górne i dolne. 6-latki układają działanie z wykorzystaniem cyfr i znaków +, =
- Rodzic układa zadania na odejmowanie, np.
Dzieci 6-letnie układają działania matematyczne z wykorzystaniem znaków matematycznych -, = i cyfr.
2. Nauka wierszyka „Dbaj o zęby”.
Wczesnym rankiem i zaraz po kolacji,
Szczoteczka rusza w mig do akcji.
Myje zęby oraz je szoruje,
A bakteriom tak rozkazuje:
Precz! Precz! Precz!
Szur, szur z góry na dół,
Szast prast, w prawo w lewo,
Skok w bok, krok w tył,
Aby ząbek zdrowy był.
3. Ćwiczenie spostrzegawczości – karta pracy „Policz zęby” (załączniki) – zamalowywanie pól kolorowanki zostawiając figury przypominające kształty zębów