https://spsmiroslawiec.pl

28 kwietnia 2020 18:26 | Aktualności - Mirosławiec Górny

MOTYLKI - "W wielkim mieście" - propozycje aktywności na dzień 29.04.2020

Temat dnia: W wielkim mieście

 

Cele:

 

1. Budujemy miasto – zabawy matematyczne inspirowane wierszem E. Stadtmüller „Kim jesteś?”

a) Słuchanie wiersza:

Czy wiesz, kim jesteś?

– To oczywiste!

Co ci jest bliskie?

– Znaki ojczyste.

Ojczyste barwy

– biało-czerwone.

Ojczyste godło

– orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie

mazurka dźwięki,

no i stolica

– miasto syrenki.

I jeszcze Wisła,

co sobie płynie:

raz po wyżynie,

raz po równinie,

i mija miasta

prześliczne takie...

– Już wiesz, kim jesteś?

– Jestem Polakiem.

 

Odpowiedzcie na pytania:

- O czym był ten wiersz?

- Jakie znaki są bliskie sercu każdego Polaka?

- Jak mówią o sobie ludzie, których ojczyzną jest Polska?

 

b) Zabawa konstrukcyjna połączona z liczeniem, dodawaniem i odejmowaniem

Przygotujcie klocki (mogą być drewniane, plastikowe, piankowe..), z których będziecie budować domy. Układajcie budynki wg instrukcji:

 

Zadanie 1

Na osiedlu, ma stanąć budynek sześciopiętrowy, ale architekt zmienia zdanie. W budynku psują się windy. Budynek ma mieć jednak cztery piętra. Co trzeba zrobić? (Dziecko odejmuje  2 klocki i liczy ile pięter teraz ma dom.)

 

Zadanie 2

Na osiedlu ma stanąć budynek dziesięciopiętrowy. Tu również psują się windy. Budynek ma mieć jednak osiem pięter. Co trzeba zrobić? (Dziecko odejmuje 2 klocki i liczy, ile pięter ma teraz dom.)

 

 Zadanie 3

Po prawej stronie budynku ma stanąć niższy budynek. Dziecko samo decyduje, ile pięter ma mieć dom. Rodzic pyta dziecko: Ile pięter ma twój dom? Który z budynków jest wyższy? Który jest niższy?

 

Zadanie 4

Architekt przygląda się domom i stwierdza, że chciałby wprowadzić zmiany. Oba budynki mają być takiej samej wysokości. Dziecko wykonuje polecenie. Rodzic pyta dziecko: Ile pięter trzeba było dobudować do niższego domu?

 

Zadanie 5

Architekt prosi o wybudowanie po lewej stronie wyższego budynku. Dziecko podaje, ile pięter ma jego dom.

 

c)  Dzieci wykonują rysunek z figur geometrycznych (budynki, rośliny, ludzi). Nazywają figury. Mogą wyciąć figury z kolorowego papieru i nakleić je na kartkę

 

2.Zabawy z piosenką „Warszawa stolicą Polski”.

https://www.youtube.com/watch?v=bGr6RgLmdVI


Podczas zwrotki dzieci naśladują jazdę pociągiem.

Podczas refrenu na słowa:

 

Hej ha ha wycieczka trwa
Piękna jest Warszawa – klaszczą rytmicznie w dłonie

Hej hop hop, hej hop hop
Ślicznie tu jest co krok – wykonują rytmiczne podskoki

Hej ha ha wycieczka trwa
Piękna nasza Warszawa – klaszczą rytmicznie w dłonie


Hej hop, hej hop
Ślicznie tu co krok – wykonują rytmiczne podskoki

 

Dzieci mogą stworzyć własny układ ruchowy do piosenki.

 

3. Godło Polski – puzzle. /dla chętnych/

Dzieci kolorują godło wg wzoru, a następnie rozcinają obrazek wzdłuż pionowych linii, następnie składają je i naklejają na kartkę (załączniki).

 

KARTY PRACY proponowane do tematu:

5-latki i 6-latki – str. 20-23

Załączniki:

GODŁO [48.23 KB]