14 kwietnia 2020 20:33 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: „Mieszkańcy wiejskiego podwórka”
Cele:
- Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt hodowanych na wsi.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego, poznawanie i nazywanie liter wielkich i małych.
- Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem prostych tekstów.
1. Odkrywanie litery „Ż, ż” małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
a) Jakie zwierzą pokazywał Olek Adzie? (Karty pracy 5-latki – strona 60, 6-latki – strona 72) Podzielcie słowo „żaba” na sylaby: ża-ba, a następnie na głoski: ż-a-b-a
b) Ułóżcie z klocków lub kartoników czerwonych i niebieskich model wyrazu żaba.
c) Spróbujcie wymienić słowa, w których głoskę ż słychać: na początku, wyrazu i w środku wyrazu.
d) Przyjrzyj się jak wygląda pisana litera Ż, ż mała i wielka.
Rysujcie palcem pośladzie, spróbujcie palcem napisać literę Ż, ż mamie na plecach, na tacce z kaszą, mąką lub piaskiem. Pamiętajcie o kierunku pisania.
Poniżej znajduje się link (wzór litery i kierunek pisania):
e) Spróbujcie pisać literę Ż, ż w tunelu
2. „Co słychać na wsi?” – Domowe Przedszkole.
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831
Oglądając film, dzieci wybiorą się na wycieczkę na wieś, do gospodarstwa rolnego, poznają różne zwierzęta gospodarskie i ich głosy. Dowiedzą się także skąd się bierze mleko dzięki przygodzie Reksia i Pucka z opowiadania Jana Grabowskiego. Odwiedzają także fermy: kurzą, kaczą i gęsią.
KARTY PRACY proponowane do tematu:
5-latki – str. 60-63
6-latki – str. 72-77