06 kwietnia 2020 20:37 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: Kraszanki, pisanki
Temat kompleksowy: Wielkanoc
Cele:
- wzbudzanie zainteresowania folklorem,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
- kształtowanie poczucia rytmu muzycznego.
1. Rozmowa na temat: Moja ulubiona... (na podstawie obrazków).
Rodzic prezentuje dziecku obrazki przedstawiające pisanki/kraszanki (np. ze zbiorów Google grafika).
Dziecko ogląda obrazki i opowiada, które pisanki/kraszanki podobają mu się najbardziej oraz dlaczego.
2. Wysłuchanie piosenki pt. "Pisanki, pisanki"
https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.
Rozmowa na temat wysłuchanego utworu:
- Bez czego nie ma Wielkanocy?
- Co to są pisanki?
- Co było narysowane na pierwszej pisance? Co na drugiej? itd.
- Co, oprócz pisanek, znajduje się w koszyczku wielkanocnym?
3. Akompaniament muzyczny do piosenki "Pisanki, pisanki".
Dziecko słucha melodii piosenki, a następnie samodzielnie dobiera przedmioty (lub instrumenty) potrzebne do akompaniamentu. Rodzic zwraca uwagę na tempo utworu i jego nastrój.
4. Swobodne improwizacje ruchowe do utworu M. Musorgskiego "Taniec kurcząt w skorupkach".
https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84
Rodzic podaje tytuł nagrania. Dziecko, w wybrany przez siebie sposób, próbuje ilustrować muzykę.