25 maja 2020 19:56 | Aktualności
Temat kompleksowy: Święto rodziców
Temat dnia: Mama i tata
Cele:
• uwrażliwianie na różne gatunki muzyczne,
• określenie cech wielkościowych,
• rozwijanie słuchu muzycznego,
• poznawanie rodzin roślin i zwierząt
Samych pogodnych chwil z okazji Dnia Matki,
zdrowia i zadowolenia z pociech.
Dzisiaj wszyscy pamiętamy, że jest ten jedyny dzień w roku -
ŚWIĘTO NASZYCH MAM
Najlepsze u mamy jest to że ją mamy.
Mamy ją swoją nie cudzą, nie inną.
Zawsze tę samą. I żeby nie wiem co się stało,
Mama zostanie mamą.
Tylko jedna mama na zmartwienia.
Tylko jedna od bójki z najlepszym kolegą.
Jedna od bólu zęba. I od przeziębienia.
Nie na sprzedaż. Nie do zamiany.
Mama wszędzie i przez cały czas.
Więc najlepsze u mamy jest to,
że ją mamy i że mama ma właśnie nas.
„Kocham Cię”
Kochana Mamo, dzisiaj Twoje święto
pozwól ucałować drogie rączki swoje,
pozwól się uściskać i szepnąć do uszka,
że Cię kocham bardzo z całego serduszka
Słuchanie piosenki ,, Mama i tato’’
https://www.youtube.com/watch?v=vSHRfxT2-B4
I. Mama i Tata idą na spacer,
a ja przed nimi biegam i skacze
Mama i Tata idą pod rękę,
a ja im śpiewam taką piosenkę:
ref. Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek
Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek
Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek
Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek
II. Tata jest super Mama tak samo,
i miło razem z Tatą i Mamą
Mama i Tata są wniebowzięci,
a ja im dalej śpiewam z pamięci:
ref. Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek
Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek
Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek
Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek
• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Gdzie wybrali się rodzice z dzieckiem?
− Co robi dziecko?
− Jak się czuje z rodzicami dziecko?
− Jaka była ta piosenka: skoczna i wesoła czy powolna i smutna?
• Co cieszy rodziców? – rozmowa inspirowana wierszem Krystyny Datkun-Czerniak "Szczęście".
Rozmowa z dzieckiem na temat , kiedy można się śmiać, co oznacza śmiech.
• Wysłuchanie wiersza Krystyny Datkun-Czerniak Szczęście.
Szczęście to: – uśmiech taty i mamy,
– spadające z drzew kasztany,
– zimne lody w gorący czas,
– udany rysunek,
– i gdy ktoś pochwali nas.
Szczęście to wszystko, co jest dokoła:
ludzie, drzewa, przedszkole i szkoła.
Szczęście mam – gdy nie jestem sam!
Szczęście, że jestem tu – na ziemi,
pomiędzy ludźmi bliskimi.
• Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
R. pyta dziecko:
− Co to jest szczęście?
− Co dla dziecka jest szczęściem?
− Kto jest dla dziecka najbliższą osobą?
• Zabawa rozwijająca umiejętność formułowania dłuższych wypowiedzi
– Z czego ucieszy się mama, a z czego – tata?
Masażyk – według Bożeny Formy. Wspólnie z rodzicem
Dziecko zajmuje miejsce za rodzicem. Każde swobodnie sięga dłońmi do pleców rodzica siedzącego z przodu.
Wędruję z mamusią hen leśną dróżką – rysują palcami wskazującymi ścieżkę od góry do dołu pleców
przez góry wysokie i łąki - rysują góry, wykonują ruchy koliste, pocierając dłońmi o plecy
dla nas wesoło wietrzyk powiewa - delikatnie uderzają w plecy pięściami obu rąk
a w górze śpiewają skowronki - uderzają delikatnie opuszkami palców w górną część pleców
Zza chmury nagle spogląda słońce - rysują słońce, ciepłe wysyła promienie, mocno pocierają rozwartymi dłońmi o plecy
zbieramy kwiaty, pięknie pachnące - rysują kontury kwiatów, naśladują ich wąchanie, zbliżając dłonie do nosa
stokrotki, rumianki, złocienie - rysują linie faliste w dowolnych kierunkach
Potem leżymy sobie na trawie - delikatnie przykładają policzek do pleców rodzica
i w niebo spoglądamy - przesuwają dłoń od dołu do góry pleców
najcudowniejsze są takie chwile - dmuchają we włosy rodzica
bo mamę mocno kochamy - rysują na plecach serduszko
Wesołej zabawy.