21 czerwca 2020 23:01 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: Wakacyjne wędrówki
Temat kompleksowy: Pożegnania nadszedł czas
Cele:
- rozwijanie koncentracji uwagi
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- rozwijanie umiejętności plastycznych
1. Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wakacje.
Kiedy nam buzie ogrzewa lato,
czas na przygody z mamą i tatą.
Czekają góry, pachnące łąki,
morze i plaża, konie, biedronki!
Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,
przedszkole na nas grzecznie poczeka,
odpoczną w ciszy lalki, zabawki,
dwie karuzele, miś i huśtawki.
Chętnie wrócimy do naszej pani
z wakacyjnymi opowieściami
o sarnach w lesie, o rybkach w morzu
i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.
Będziemy liczyć białe muszelki,
poznamy nowe, ważne literki,
a ten, kto butów sam nie sznuruje,
w mig się nauczy! Ja już sznuruję!
Rozmowa kierowana na podstawie wiersza i ilustracji.
Rodzic prezentuje dziecku ilustrację (załącznik) i zadaje pytania:
– Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?
– Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?
– Dokąd możemy pojechać na wakacje?
– Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?
– Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?
– Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?
2. Praca plastyczna "Lody" do wyboru:
Instrukcja wykonania:
http://lubietworzyc.blogspot.com/2017/08/lody-malowane-farba-z-pianki-do-golenia.html
Przepis na puchnącą farbę: https://www.youtube.com/watch?v=yIKlcjt9Bws
Potrzebne będą: kartka rysunkowa/techniczna w kolorze białym (format A4); pędzel; trójkąt wycięty z brązowego papieru technicznego (lodowy rożek); brązowy pisak; linijka; klej w sztyfcie

Potrzebne będą: Sok pomarańczowy (100% naturalny); mały kubeczek jednorazowy lub foremka do lodów, patyczek.
Dziecko nalewa do kubeczków sok, starając się go nie rozlać. Rodzic wstawia kubeczki do lodówki. Po około 30 minutach, kiedy sok już lekko się zmrozi rodzic wyjmuje kubeczki, a dziecko wkłada do nich patyczki. Rodzic znów wstawia je do zamrażarki na 2 lub 3 godziny.
Lodowa uczta – jedzenie lodów sorbetowych.
Rodzic wyjmuje lody z zamrażarki i pozostawia je na chwilę. Aby lody wyszły w całości z foremek lub kubeczków, można je zanurzyć w ciepłej wodzie. Wspólne zjadanie lodów na podwieczorek . Dziecko ocenia, czy trudno było je wykonać.