https://spsmiroslawiec.pl

18 czerwca 2020 19:51 | Aktualności - Mirosławiec Górny

BIEDRONKI - "Jak zachowywać się w lesie?" - propozycje aktywności na dzień 19.06.2020

Temat dnia: Jak zachowywać się w lesie?


Cele: 

- zapoznanie z pracą leśniczego

- rozwijanie mowy

- uwrażliwianie na konieczność dbania o przyrodę

 

1. Kim jest leśniczy? – rozmowa w oparciu o treść utworu „Leśniczy” Bożeny Formy.

Ilustrowanie gestem treści utworu. Rodzic czyta wiersz, ilustrując treść gestami, a dziecko powtarza je za nim.

Leśniczy często chodzi po lesie,
przebieranie paluszkami jednej ręki
po przedramieniu drugiej ręki
wszystkim zwierzętom chętnie pomoc niesie.
wyciągnięcie rąk do przodu w geście dawania
Zna każdą ścieżkę, krzewy i drzewa,
wyliczanie na palcach do trzech
rozpozna ptaka, który zaśpiewa.
przykładanie raz jednej,
raz drugiej dłoni do ucha w geście nasłuchiwania
Można go nazwać strażnikiem lasu,
„daszek” zrobiony z dłoni przy czole,
obserwacja – rozglądanie się dookoła
spędza w nim dużo cennego czasu.
wskazanie palcem zegarka
– stukanie w nadgarstek
Razem z gajowym sprawdza, jak drwale
wystawienie dwóch palców wskazujących do góry
ścinają w lesie drzewa wytrwale.
uderzanie jednym palcem wskazującym o drugi
Rozumie, o czym las śpiewa…
uniesienie rąk nad głowę,
machanie nimi jak gałązkami
Patrzy, jak tańczą liście na drzewach.
uniesienie rąk i przebieranie palcami
Powtarza głośno: – Szanuj przyrodę,
wyciągnięcie palca wskazującego do góry
ja ci w tym zawsze chętnie pomogę.
wskazywanie dłońmi na siebie


Rodzic zadaje dziecku pytania:

- Kim jest leśniczy?

-Dlaczego autor wiersza nazwał go strażnikiem lasu?

- W jaki sposób leśniczy pomaga zwierzętom i jak dba o przyrodę w lesie?

 

Rodzic z dzieckiem wspólnie ustalają zasady, których należy przestrzegać podczas pobytu w lesie. 


2. Oglądanie prezentacji edukacyjnej "Jak zachować się w lesie".

Rodzic czyta dziecku tekst prezentacji.

https://www.youtube.com/watch?v=i10-MM2KnhU

 

3. Praca z obrazkiem "Czysty/brudny las" (załącznik).

Dziecko ogląda obrazek, na którym znajduje się zdjęcie zadbanego,czystego lasu oraz zdjęcie lasu pełnego śmieci.

Dziecko opisuje, który las jest ładniejszy i dlaczego. 

Dziecko wyciąga wniosek, że zawsze należy zabierać ze sobą śmieci, jeśli robimy piknik lub ognisko.


4.Quiz ekologiczny "Przedszkolak w lesie".

Potrzebne będą: dwa koła z narysowaną buźką: smutną i wesołą.

Rodzic czyta zdanie, a dziecko ocenia czy jest to prawda czy fałsz. Jeśli uważa, że zdanie jest prawdziwe, pokazuje obrazek z uśmiechniętą buzią; jeśli zdanie jest fałszywe – obrazek ze smutną buzią.

- W lesie wolno krzyczeć.

- W lesie łamiemy gałęzie i niszczymy rośliny.

- W lesie można obserwować przyrodę.

- Osoba, która pilnuje lasu i jego mieszkańców, to leśniczy.

- W lesie można rysować po drzewach.

 

5. Praca plastyczna "Brzozy".

https://dzieciakiwdomu.pl/2016/06/brzozy-praca-plastyczna.html

Potrzebne będą: taśma izolacyjna lub malarska, nożyczki, farby akwarele: odcienie zieleni i niebieska, farby plakatowe: odcienie zieleni, pędzelki, czarna kredka, patyczki kosmetyczne

Sposób wykonania:

  1. Naklejamy taśmę wzdłuż kartki tak, aby utworzyła pnie i konary drzew.
  2. Malujemy kartkę akwarelami na zielono u dołu i niebiesko u góy, odkładamy do wyschnięcia.
  3. Delikatnie odklejamy taśmę.
  4. Czarną kredką rysujemy elementy kory drzew.
  5. Nakładając odcienie zielonej farby na patyczki kosmetyczne, kropkujemy górną część pracy tak, aby powstała zielona korona drzew.

Zdjęcia: