17 czerwca 2020 23:38 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: Liczymy grzyby
Cele:
- doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania liczebności zbiorów.
- rozwijanie małych ruchów rąk
- ćwiczenie spostrzegawczości
1. Wyszukiwanie książek dotyczących lasu wśród książek w domowej biblioteczce.
Rodzic prosi, aby dziecko odszukało książki dotyczące lasu. Mogą to być albumy przyrodnicze, bajki i baśnie. Dziecko wspólnie z rodzicem oglądają książki i rozmawiają o znalezionych w nich ilustracjach (np. porównują prawdziwy wygląd i baśniowy).
2. Zabawa paluszkowa "Idzie, idzie jeż…"
Idzie, idzie jeż, (dziecko palcami obu rąk naśladuje drobne ruchy chodzenia)
ten przedziwny zwierz.
Nóżkami tup, tup, (dziecko palcami obu rąk stuka w podłogę)
i pod listek – siup! (obie dłonie nakłada na siebie, jedna pod drugą)
3. Zabawa matematyczna "Gdzie jest więcej grzybów?".
Rodzic ustawia przed dzieckiem dwa koszyki. Do każdego z nich wkłada odpowiednią ilość "grzybów" (mogą być narysowane i wycięte/ lub np. klocki).
Podczas wkładania grzybów do koszyka dziecko liczy na głos.
Następnie rodzic pyta:
- ile grzybów jest pierwszym koszyku, ile w drugim?
- w którym koszu jest więcej grzybów?
- ile grzybów musimy dołożyć do pierwszego koszyka, by było ich tyle samo, co w drugim?
4. Zabawa w teatrzyk z wykorzystaniem kukiełek z wyprawki plastycznej "Olek i Ada", karta 4.
Rodzic pyta dziecko czy wie z jakiej bajki są to bohaterowie (Czerwony kapturek). Razem starają się opowiedzieć historię, omawiaja morał, ustalają, gdzie działa się akcja całej historii.
Film animowany "Czerwony kapturek":
https://www.youtube.com/watch?v=aDWspRVnoqk