07 czerwca 2020 21:16 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: „Wakacje tuż-tuż”
Cele:
- Wnioskowanie na temat wakacyjnych podróży na podstawie przedstawionych elementów.
- Utrwalanie poznanych liter.
- Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej, wyrażanie w pracy plastycznej własnych spostrzeżeń i wyobrażeń związanych z latem i wakacjami.
1. Osłuchanie z piosenką „Wakacyjne dni”.
Lubię wakacyjne dni,
Już żaglowiec mi się śni,
Kapitanem jest mój brat,
Z nim opłynę cały świat.
Ref.: Wakacje, wakacje,
Wakacyjny luz,
Podróże i swoboda,
Poczuj letni blues. / x2
Lubię wakacyjne dni,
Wielki balon mi się śni,
Lecę nim wysoko tak,
Z góry widzę cały świat.
Ref.: Wakacje, wakacje… / x2
Lubię wakacyjne dni,
Las i rzeka mi się śni,
I wysokie szczyty Tatr,
Bo tak piękny jest nasz świat.
Ref.: Wakacje, wakacje… / x2
2. Wakacyjne plany - rozmowa inspirowana wierszem L. Łącz „Letnie wakacje”.
Kiedy są wakacje i nie pada deszcz,
możesz gdzieś wyjechać, jeśli tylko chcesz.
Kiedy są wakacje – Morze, góry, las,
gdzie tylko się znajdziesz, miło spędzisz czas.
Latem złociste promienie słońca padają na ziemię,
popatrz – rozwiały się chmury, baw się i nie bądź ponury!
Morze – muszelki i piasek, góry lub łąka za lasem,
Warmia – czekają jeziora, lato – już wyjechać pora!
3. Rozmowa na temat treści wiersza.
- O jakiej porze roku wyjeżdża się na wakacje?
- Gdzie można spędzić wakacje?
- Co można robić, kiedy są wakacje?
4. Wakacyjna wyprawa - malowanie farbami.
Dzieci malują farbami na temat: „Wakacyjna wyprawa”. Wyrażają w pracy swoje spostrzeżenia i wyobrażenia związane z latem i wakacjami.
Starają się rozplanować na całej powierzchni kartki wybrane przez siebie elementy krajobrazu.
5. KARTY PRACY proponowane do tematu
5-latki - str. 66
6-latki - str. 73-75