01 czerwca 2020 21:19 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: Zabawy z piłką
Cele:
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie motoryki małej
- ćwiczenie spostrzegawczości
- rozwijanie sprawności manualnej
1. Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Piłka (sł. i muz. B. Forma) – do pobrania w załącznikach.
1.Hopla, hop, hopla, hop,
mała piłka skacze,
hopla, hop, hopla, hop,
chętnie dziś poskaczę.
Ref: W górę, w dół (dziecko unosi ręce wskazując górę, a następnie dół pomieszczenia)
w przód i w bok (dziecko pokazuje dwoma paluszkami przód i bok)
skacze sobie piłka
hopla, hop. (podskakuje dwa razy)
2.Turlu, tur, turla się
z nami piłka mała.
Turlu, tur, turlu, hej
w trawie się schowała.
Ref: W górę…
3. Pacu, pac, bęc, bęc, bęc
z piłką zatańczymy.
Pacu, pac, bęc, bęc, bęc,
bardzo to lubimy!
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Co robiła mała piłka?
− Co Ty lubisz robić z piłką?
− Jaka jest melodia tej piosenki – wesoła czy smutna?
Nauka refrenu piosenki Piłka fragmentami, metodą ze słuchu.
Dziecko powtarza za rodzicem fragmenty tekstu, może także wykonywać gesty opisane przy refrenie.
2. Zabawa dydaktyczna z użyciem książeczek z biblioteczki dziecka – ćwiczenie spostrzegawczości.
Rodzic prosi, aby dziecko spróbowało znaleźć w książkach obrazki z piłkami. Jeśli mu to się uda, można określić, jak one wyglądają i z jakiej bajki pochodzą.
3. Ćwiczenia słuchowo-matematyczne „Piłka skacze”.
Rodzic staje plecami do dziecka, prosi, aby uważnie liczyło, ile razy piłka odbije się od podłogi i określiło liczbę.
4. Ćwiczenia grafomotoryczne „Skaczące piłki” (załączniki).
Dziecko rysuje po śladzie drogę, jaką pokonała skacząca piłka.