26 maja 2020 20:22 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: „Mój kochany tatuś”.
Cele:
- Wyjaśnienie roli ojca w rodzinie, kształtowanie uczucia przywiązania do swojego ojca.
- Wzbogacanie słownictwa w określenia związane z wyglądem postaci.
- Zachęcanie do pomagania tacie w prostych pracach domowych.
- Rozwijanie mowy i spostrzegawczości wzrokowej.
- Wyrabianie poczucia rytmu i koncentracji uwagi.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych.
1. „Mój kochany tatuś” – rozmowa na temat wiersza B. Kosmowskiej „Dzień Taty”.
a) Słuchanie wiersza „Dzień Taty”
Dziś Dzień Taty – mówi mama.
– Czy pomysły jakieś macie?
Nie wypada, abym sama
wyprawiała święto tacie...
Krzyś uśmiecha się do mamy.
– Mamy z Anią świetne plany!
Po śniadaniu, na trzepaku,
będzie popis akrobatów.
Potem – wyścig rowerami!
My, niestety, go przegramy.
Dla zwycięzcy są nagrody
– choćby Ani pokaz mody.
No i zanim tata zaśnie,
poczytamy tacie baśnie...
Krzyś i Ania są szczęśliwi.
– To się dzisiaj tatuś zdziwi!
Tylko mama zamyślona,
trochę smutna, jak nie ona...
Wreszcie wzdycha głośno na to:
– Też bym chciała dziś być... tatą!
b) Rozmowa na temat treści wiersza. Dziecko odpowiada na pytania:
- O jakim święcie mówiła mama z wiersza?
- O co prosiła mama swoje dzieci?
- Jakie pomysły na wyprawienie święta tacie mieli Krzyś i Ania?
- Dlaczego na koniec mama posmutniała i się zamyśliła?
c) Zabawa językowa „Jak wygląda mój tata?”
W zabawie językowej „Jak wygląda mój tata?” dziecko buduje dłuższe zdania na temat wzrostu, fryzury, ubioru.
d) Dyktando graficzne „Zaprowadź dzieci do rodziców”. Dziecko rysuje strzałki zgodnie z kodem, aby zaprowadzić dzieci do rodziców (załącznik).
2. Zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania „Pomagamy w sprzątaniu”.
Rodzic układa przed dzieckiem arkusze gazety. W dowolnym miejscu ustawia kosz lub miskę. Dziecko wykonuje kule z gazet, celuje do kosza i liczy punkty.
3. Śpiewanie piosenki „Kocham cię ti amo je t'aime”
KARTY PRACY proponowane do tematu:
5-latki - str. 46-48
6-latki - str. 46-48