21 maja 2020 21:50 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: Jak tu pięknie i wesoło
Temat kompleksowy: Łąka w maju
Cele:
- doskonalenie umiejętności stosowania określeń dotyczących położenia przedmiotów (nad, pod, obok...)
- rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego
- ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej
1.Zabawa językowa "Łąka".
- Dziecko dzieli na sylaby (z wyklaskiwaniem) słowna związane z łąką.
- Rodzic dzieli rytmicznie (na sylaby) nazwy mieszkańców łąki i roślin tam występujących (np. mo-tyl, bied-ron-ka, chab-ry). Zadaniem dziecka jest płynne wypowiedzenie nazw.
2. Praca z historyjka obrazkową "Przygoda biedronki" - wyprawka plastyczna, karta F.
Dziecko:
- przygląda się każdemu obrazkowi,
- opowiada, co dzieje się na każdym obrazku,
- opowiada, co spotkało biedronkę.
Rodzic może wyciąć poszczególne obrazki i po omówieniu ich ułożyć w nieładzie. Zadaniem dziecka będzie ułożyć historyjkę obrazkową w odpowieniej kolejności.
3. Rozwiązywanie zagadek o mieszkańcach łąki.
Skaczą po łące, pływają w wodzie,
żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie.
(żaby)
Lata nad łąką w czerwonej kapotce,
a na tej kapotce jest kropka przy kropce
(biedronka)
Krążę nad łąką, ile mam sił,
i zbieram z kwiatów złocisty pył.
(pszczoła)
Pracowite, małe
budują wspaniałe
kopczyki, pałace.
Szanujmy ich pracę.
(mrówki)
Ten piękny owad
odwiedza kwiateczki,
ma skrzydła tęczowe,
niekiedy w kropeczki
(motyl)
Ma dwa różki, choć nie bodzie
mieszka w trawie albo w wodzie.
Domek swój, jak sami wiecie,
nosi zawsze na swym grzbiecie.
(ślimak)
4. Praca z obrazkiem "Gdzie jest motyl?"
Rodzic prezentuje dziecku obrazek i prosi, aby określiło gdzie znajduje się motyl (załączniki).