https://spsmiroslawiec.pl

20 maja 2020 22:50 | Aktualności - Mirosławiec Górny

MOTYLKI - "Zabawy na łące" - propozycje aktywności na 21.05.2020

Temat dnia: „Zabawy na łące”

 

Cele:

- Rozwijanie sprawności rachunkowych.

- Utrwalenie liczb i znaków matematycznych oraz umiejętności dokonywania obliczeń.

-  Rozwijanie orientacji przestrzennej.

-  Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia.

 

1. „Wiosenne zabawy na łące” – zajęcia matematyczne.

Do zabawy potrzebne będą: 10 kolorowych, wyciętych z papieru kwiatów i sylweta biedronki (lub guzik lub mały klocek).

(Sylwety kwiata i biedronki do pobrania w załącznikach)

 

Dziecko układa wycięte przez siebie kwiaty jeden obok drugiego. Rodzic kładzie na wybranym kwiatku biedronkę. Dziecko mówi na którym z kolei kwiatku siedzi biedronka.

Następnie rodzic prosi aby dziecko położyło biedronkę na piątym (czwartym, siódmym, dziewiątym, trzecim, dziesiątym) kwiatku.

 

2. Zabawy matematyczne z owadami.

Do zabawy zamiast sylwet owadów można wykorzystać wycięte do poprzedniej zabawy kwiaty lub klocki (dla 5-latków) oraz cyfry od 1-10 i znaki matematyczne +, -, = (dla 6-latków).

 

Zad. 1.

Na wiosennej łące smutno było biedronce, więc zaprosiła 4 pasikoniki.

Rodzic pyta dziecko:

Ile było biedronek?( dziecko układa tyle kwiatków, ile było biedronek). Ile przyszło pasikoników? (dziecko dokłada 4 kwiatki). Ile owadów było razem? (dziecko przelicza wszystkie ułożone kwiatki). 6- latki układają działanie 1+4=5

 

Zad. 2.

Na łące bawiły się  4 pasikoniki (dziecko układa 4 kwiatki). Dołączyły do nich jeszcze 2 (dziecko dokłada 2 kwiatki). Ile pasikoników bawiło się na łące? (dziecko przelicza wszystkie ułożone kwiatki). 6-latki układają działanie 4+2=6.

 

Zad. 3.

Na łąkę przyfrunęło 6 motyli (dziecko układa 6 kwiatków). Później przyleciały jeszcze 4 motyle (dziecko dokłada 4 kwiatki). Ile motyli było na łące? (dziecko przelicza wszystkie ułożone kwiatki). 6-latki układają działanie 6+4=10.

 

3.  Utrwalenie piosenki „Bal na łące”.

 

4. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania „Żuczki”.

Dziecko zamienia się w żuczka. Pokonując wyznaczona trasę dziecko porusza się na czworakach, tocząc piłkę głową.

 

5. Praca plastyczna „Majowa łąka” (do wyboru).

 

KARTY PRACY proponowane do tematu

5-latki – str. 37-39

6-latki – str. 37-39

 

 

Zdjęcia:

Załączniki:

kwiat i biedronka do zabawy matematycznej [38.64 KB]