05 maja 2020 20:53 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: Najpiękniejszy dom
Temat kompleksowy: Moja okolica mnie zachwyca
Cele:
- rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami
- rozwijanie kompetencji matematycznych
- poszerzanie doświadczeń plastycznych
1. Zabawa matematyczna "liczenie pięter".
Klocki: lego lub drewniane.
Dziecko układa fundament – parter - dla wieży, a następnie buduje jak najwyższą wieżę z kolorowych klocków.
Licząc piętra, dziecko używa liczebników porządkowych: pierwsze, drugie, trzecie, czwarte, piąte.
2. Zabawa z elementem szukania "znajdź klucze".
Dziecko wychodzi na chwilę z pokoju. Rodzic chowa pęk kluczy.
Dziecko szuka kluczy słuchając podpowiedzi rodzica np. ciepło, zimno, cieplej, mróz, gorąco, parzy.
3. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Rodzic daje dziecku lusterko. Demonstruje prawidłowe wykonywanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
• W mieście stoi sygnalizator świetlny – gdy świeci zielone światło: dzieci unoszą język do góry, gdy świeci czerwone światło – język umieszczają za dolnymi zębami.
• Samochody – dzieci naśladują jazdę samochodem: czubek języka przesuwają po podniebieniu od zębów w stronę gardła, kilkakrotnie powtarzając ten ruch.
• Wieżowiec – w wieżowcu winda kursuje raz w górę, raz w dół. Dzieci wykonują ruch językiem, unosząc go raz w stronę nosa, a raz w stronę brody.
• Przedszkolaki – w przedszkolu pani wita się rano z dziećmi. Dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba na górze i każdego zęba na dole.
• Konik – dzieci naśladują stukot kopyt konia: odbijają język od podniebienia, jednocześnie rozciągając, a następnie ściągają wargi w dziobek.
• Krowa – dzieci naśladują ruch żucia, pokazując, jak krowa na łące je trawę.
• Traktor jeździ w koło po polu – dzieci unoszą czubek języka na górną wargę i wykonują koliste ruchy po górnej i po dolnej wardze.
4. Praca plastyczna - Najpiękniejszy dom.
Rodzic rysuje na kolorowych kartkach figury geometryczne: duży kwadrat (dom), dwa mniejsze kwadraty (okna), jeden prostokąt (drzwi), duży trójkąt (dach). Dziecko nazywa poszczególne figury geometryczne.
Dziecko wycina poszczególne figury, a następnie "na sucho" (bez kleju) układa na kartce dom z drzwiami, oknami, dachem.
Kiedy poszczególne elementy są na swoich miejscach, dziecko przykleja dom na kartkę.
Obok domu można narysować różne elementy (rodzinę, drzewo, słońce itp.)
5. Zabawa ruchowa "Głowa, ramiona, kolana, pięty".