https://spsmiroslawiec.pl

04 maja 2020 19:56 | Aktualności - Mirosławiec Górny

BIEDRONKI - "Domy, domki" - propozycje aktywności na dzień 05.05.2020

Temat dnia: Domy, domki
Temat kompleksowy: Moja okolica mnie zachwyca!

Cele:
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie określonego zbioru
- tworzenie zbiorów równolicznych
 
1. Zabawa ruchowa "przeprawa przez rzekę".
Wyobrażamy sobie, że w  pokoju płynie rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny poziom do przejścia w grze.


2. Zabawa plastyczna "Dorysuj brakujące elementy".
Karta pracy do pobrania i wydrukowania znajduje się w załącznikach;
lub
Rodzic rysuje na kartce: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, po bokach dwa okna z brakującymi elementami.

Dziecko kończy rysować zgodnie z poleceniami rodzica:
− Pomiędzy oknami dorysujcie drzwi.
− Na dachu dorysujcie komin.
− Przed domem narysujcie chodnik.
− Obok domu dorysujcie garaż.
− Nad domem – słońce.
− Za domem rośnie las.


3. Zabawa matematyczna "Domki z klocków".
Dziecko buduje domy z plastikowych wciskanych klocków (np. lego) zgodnie z instrukcją rodzica:
- zbuduj tyle małych domów (2 klocki), ile pokażę palców/ile oczek wypadnie na kostce
- zbuduj tyle dużych domów (4 klocki), aby było ich tyle samo co małych domów

Dziecko tworzy ulicę małych, a za nimi dużych domów. Sprawdza, tworząc pary domów (duży i mały dom), czy rzeczywiście liczba małych domów odpowiada liczbie dużych domów.

- zbuduj jeszcze jeden duży dom. Powiedz, których domów jest więcej - dużych, czy małych? O ile?


4. Nauka I zwrotki piosenki "Przepraszam, dziękuję" (plik do pobrania w załącznikach)
Dziecko podaje przykłady sytuacji, w których powinno się użyć słów: przepraszam, dziękuję, proszę.

Załączniki:

DOMEK [42.44 KB]

Przepraszam, dziękuję - piosenka [2.58 MB]