16 kwietnia 2020 21:36 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: „W wiejskiej zagrodzie”
Cele:
- Zapoznanie ze znaczeniem zwierząt hodowlanych w życiu człowieka.
- Utrwalanie nazw liczebników w aspektach kardynalnym i porządkowym
- Rozwiązywanie prostych zadań matematycznych
- Układanie i rozwiązywanie działań matematycznych, utrwalanie liczb i znaków: „+, -, =, <, >” (6-l)
- Rozwijanie sprawności manualnej
1. „Co nam dają zwierzęta?” – rozmowa inspirowana wierszem E. Stadtmuller „Śniadanie”.
a) naśladujcie głosy zwierząt z wiejskiej zagrody
b) wysłuchajcie wiersza:
Jedźmy na wieś – daję słowo,
że tam można podjeść zdrowo.
Już od rana białą rzeką
wyśmienite płynie mleko.
Płynie do nas wprost od krowy,
serek z niego będzie zdrowy.
Kura chwali się od rana:
– Zniosłam jajko, proszę pana!
Proszę spojrzeć – to nie bajka.
Wprost od kury są te jajka!
Jeszcze tylko kromka chleba
i do szczęścia nic nie trzeba.
c) odpowiedzcie na pytania
- Dlaczego autor wiersza zachęca do wyjazdu na wieś?
- Czym chwaliła się kura?
- Jakie inne zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?
- Jakie produkty otrzymujemy dzięki zwierzętom? (Karta pracy 5-l. – str., 66, 6-l- str. 80)
2. Zabawa matematyczna „Na wiejskim podwórku”
Z kloców zbudujcie 2 zagrody. Wybierzcie małe klocki, które będą zastępowały zwierzęta: kaczki i kury.
- Rzucajcie kostką do gry i do włóżcie do zagrody tyle klocków (kur), ile oczek jest na kostce. Wykonajcie ponowny rzut. Do drugiej zagrody włóżcie tyle kloców (kaczek), ile wskazuje liczba oczek na kostce. Sprawdźcie, w której zagrodzie jest więcej zwierząt, w której mniej, a może jest po tyle samo? O ile zwierząt w pierwszej zagrodzie jest mniej /więcej/ niż w drugiej?
- Spróbujcie zapisać działanie na kartce wykorzystując znaki matematyczne: ,lub = (6-l) (np. 6>5; 4
- Policzcie ile zwierząt jest w obu zagrodach razem.
- Spróbujcie zapisać działacie na kartce używając znaków +, = (6-l) (np. 6+4=10; 4+3=7 itd.)
- W pierwszej zagrodzie było 9 kur (włóżcie do tej zagrody tyle klocków). 5 kur uciekło (wyjmijcie z zagrody tyle klocków). Ile kur zostało w zagrodzie?
- Spróbujcie zapisać działanie na kartce używając znaków: -, = (6-l) (9-5=4)
3. „Łaciata krówka” praca plastyczna do wyboru:
a) z wykorzystaniem rolki od papieru toaletowego
https://www.google.pl/search?q=krowa+praca+plastyczna&tbm=isch&ved=2ahUKEwimnZ-6huroAhWLvSoKHRbEAZYQ2-cCegQIABAA&oq=krowa+praca+plastyczna&gs_lcp=CgNpbWcQAzIFCAAQgwEyBQgAEIMBMgUIABCDATICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgYIABAHEB4yBggAEAcQHjoECAAQQ1DMcFjjiAFgvY4BaABwAHgAgAGDAYgBlhCSAQQxMi45mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWc&sclient=img&ei=wcqWXua4AYv7qgGWiIewCQ&bih=637&biw=1333#imgrc=rb-aMwJriAu87M
b) lub origami
https://www.google.pl/search?q=krowa+praca+plastyczna&tbm=isch&ved=2ahUKEwimnZ-6huroAhWLvSoKHRbEAZYQ2-cCegQIABAA&oq=krowa+praca+plastyczna&gs_lcp=CgNpbWcQAzIFCAAQgwEyBQgAEIMBMgUIABCDATICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgYIABAHEB4yBggAEAcQHjoECAAQQ1DMcFjjiAFgvY4BaABwAHgAgAGDAYgBlhCSAQQxMi45mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWc&sclient=img&ei=wcqWXua4AYv7qgGWiIewCQ&bih=637&biw=1333#imgrc=CeWhlFWH-BME5M
KARTY PRACY proponowane do tematu:
5-latki – str. 66-69
6-latki – str. 80-83