14 kwietnia 2020 20:28 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: Co słychać wiosną na wsi?
Temat kompleksowy: Wiosna na wsi
Cele:
- rozwijanie możliwości językowych dzieci,
- rozwijanie słuchu muzycznego,
- rozwijanie wiedzy dotyczącej zwierząt wiejskich.
1. Słuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka - zagadki słuchowe.
Rodzic odtwarza dziecku nagranie (w załącznikach), dziecko zgaduje, jakie zwierzę słyszy.
2. Ćwiczenia językowe: O jakim zwierzęciu myślę?
Rodzic opisuje szczegółowo wygląd jednego zwierzęcia mieszkającego na wsi. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, o jakim zwierzęciu mówi rodzic. Następnie zamieniamy się rolami i teraz dziecko opisuje wygląd zwierzęcia, a rodzic zgadują, co to za zwierzę.
3. Słuchanie piosenki "Idą kaczuszki".
https://www.youtube.com/watch?v=x9x5BdvCI44
1. Idą kaczuszki,
Trzymają swe brzuszki,
Ogonkiem ruszają,
Główkami kiwają.
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa,
Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa! (2x)
2. Idą kaczuszki,
Mają krótkie nóżki,
Wszystkie się bujają,
Wesoło śpiewają.
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa,
Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa! (2x)
3. Idą kaczuszki,
Umyć swoje nóżki,
Skrzydłami machają,
W wodzie już pływają.
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa,
Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa! (2x)
Dziecko zamienia się w kaczuszkę i próbuje wykonywać te same ruchy, co kaczuszki w piosence.
3. Gra interaktywna "Ćwiczymy pamięć".
https://view.genial.ly/5e95a496d82ffd0dbff5dbb4
Dziecko obserwuje układ kart z obrazkami przedstawiającymi zawierzęta wiejskie. Kiedy karty odwracają się, musi wskazać, gdzie znajdowało się konkretne zwierzę.