Aktualności

07 czerwca 2020 20:32 | Aktualności

Krasnoludki - "Poznajemy pojazdy" propozycje na dzień 08.06.2020r.

Temat kompleksowy: Wakacyjne podróże

Temat dnia: Poznajemy pojazdy

Cele:

  • zapoznanie z różnymi pojazdami i ich zastosowaniem
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • rozwijanie sprawności manualnej

 

1.      Zabawy konstrukcyjne „Transport”

Potrzebne materiały: pojazdy i klocki.

Dzieci budują z klocków różnego rodzaju konstrukcje związane z pojazdami: garaże, tory kolejowe, stacje, porty, ulice. Mogą również poszerzyć zakres budowy o hotele, domy itp.


2.      Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę

Potrzebne materiały: lusterko dla każdego dziecka.

Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

Język wyruszył na wakacje. Wsiadł do samochodu i mocno kręcił kierownicą (dzieci rysują koła językiem, po górnej i po dolnej wardze).

Zaczął padać deszcz, więc włączył wycieraczki (dzieci poruszają językiem od jednego do drugiego kącika ust).

Kiedy wyszło słońce, wysiadł z samochodu i przesiadł się do balonu, którym poleciał wysoko do góry (dzieci przesuwają język za górne zęby po wałku dziąsłowym).

Ponieważ wiał dość silny wiatr, balon raz unosił się wysoko do góry, a raz opadał na ziemię (dzieci poruszają językiem, na zmianę, raz do górnych, a raz do dolnych zębów).

Język z zaciekawieniem przyglądał się, jak pięknie po niebie płynęły białe chmury (dzieci przesuwają język po podniebieniu, od zębów w stronę gardła).

Postanowił wylądować na ziemi i zwiedzić najbliższą okolicę na rowerze (dzieci rysują językiem koła między zębami a wargami),

ale kiedy jechał, często musiał dzwonić dzwonkiem (dzieci mówią: dzyń, dzyń).

Z radosnym uśmiechem na twarzy wrócił do swojego domu (dzieci szeroko rozciągają wargi).


3.      Zabawa ruchowo-naśladowcza „Czym podróżujemy?”

Rodzic zaprasza dzieci w podróż i prosi, aby ruchem pokazywały pojazd, którym będą się poruszać.

 – Wyruszają z domu samochodem  (dzieci biegają, naśladując rękami kręcenie kierownicą) zatrzymują się, zostawiają samochód na parkingu.

Wsiadają do samolotu. Samolot startuje (dzieci kucają), unosi się (dzieci biegną z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kucają).

Wsiadają do pociągu (ustawiają się za rodzicem, poruszają się, trzymając się za ramiona).

Dojechały nad piękne jezioro, gdzie wsiadają do kajaka (maszerując, naśladują rękami ruch wiosłowania).


4.      Zabawa „Jedzie pociąg z daleka”

Dzieci chodzą po domu (ogrodzie) naśladując pociągi.

Jedzie pociąg z daleka, na nikogo nie czeka.

– Konduktorze łaskawy, zabierz nas do Warszawy.

Konduktorze łaskawy, zabierz nas do Warszawy.

Trudno, trudno to będzie, dużo osób jest wszędzie.

Trudno, trudno to będzie, dużo osób jest wszędzie.

Pięknie pana prosimy, jeszcze miejsce widzimy.

– A więc prędko wsiadajcie, do Warszawy ruszajcie.

A więc prędko wsiadajcie, do Warszawy ruszajcie


Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio

Przeczytano: 276 razy. Wydrukuj|Do góry