Aktualności

04 czerwca 2020 23:19 | Aktualności

Muchomorki - "Wspólne zabawy" - propozycje na dzień 05.06.2020r.

Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni

Temat dnia: Wspólne zabawy

Cele:

- mierzenie odległości za pomocą wspólnej miary,

- utrwalanie stron: prawej, lewej,

- rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole,


1. Zabawy z bliskimi na świeżym powietrzu– zajęcia matematyczne.


  • Poznawanie narzędzi służących do pomiaru długości.

Narzędzia służące do pomiaru długości: linijka, tasiemka, tekturka (każde o długości 50 cm).
R. pokazuje dziecku narzędzia służące do pomiaru długości, np. linijkę, tasiemkę, tekturkę (każde
o długości 50 cm). Dziecko przykłada do siebie narzędzia pomiarowe
i porównują, czy mają one taką samą długość.

 

  • Zabawy sportowe. Mierzenie odległości za pomocą narzędzi pomiarowych.

 

  • Piłeczka do ping-ponga, linijka o długości 50 cm, skakanka.

Na początku dziecko ustawia się na linii wyznaczonej przez R. za pomocą skakanki. Następnie dziecko kładzie się na brzuchu, a przed sobą układa piłeczkę do ping-ponga. Dmucha na nią tak, aby pi­łeczka poturlała się jak najdalej do przodu. Później dziecko wstaje i  mierzy odległość, jaką pokonała piłeczka za pomocą linijki (pomaga R.).

 

  • Tasiemka o długości 50 cm, skakanka, linijka.

Dziecko  ustawia się na linii wyznaczonej przez R. za pomocą skakanki. Dziecko  wykonuje z tego miejsca skok w dal. Rodzic za pomocą linijka zaznacza miejsce końca skoku. Dziecko mierzy odległość, jaką udało się poko­nać podczas skoku w dal za pomocą tasiemki (pomaga R.).

 

  • Tekturka o długości 50 cm, skakanka, linijka.

          Dziecko ustawia się na linii wyznaczonej przez R. za pomocą skakanki. Dziecko stawia jak najdłuższy krok. Rodzic za pomocą  linijki zaznacza miejsce końca kroku. Dziecko mierzy długość  kroku (za pomocą tekturki (pomaga R.).

Na koniec dziecko  porównuje przydatność narzędzi wykorzystanych do pomiaru. Ocenia, którym z nich najłatwiej było mierzyć odległość.


2. Wskazujemy i liczymy głoski – ćwiczenia słuchu fonematycznego.

Dla każdego dziecka: wyprawka, karta D, nożyczki.

Dzieci przygotowują kartę D z wyprawki. Wycinają zdjęcia. Nazywają je. Określają pierwszą głoskę w każdej nazwie.


3. Karty Pracy cz.5, str. 62,63,64,65.

Przeczytano: 277 razy. Wydrukuj|Do góry