04 czerwca 2020 23:12 | Aktualności
Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni
Temat dnia: Wspólne zabawy
Cele:
-mierzenie odległości za pomocą wspólnej miary,
-utrwalanie stron: prawej, lewej,
-rozwijanie mowy
1.Zabawa naśladowcza,, Lusterko''.
Dzieci z rodzicem,bratem lub siostrą stają naprzeciwko siebie.
Jedno dziecko jest lustrem, a drugie przegląda się w nim.
Dziecko, które jest lustrem, wykonuje takie same ruchy jak dziecko stojące przed nim. R. przypomina o odbiciu lustrzanym, czyli odbiciu odwróconym.
2.Poznawanie narzędzi służących do pomiaru długości.
Narzędzia służące do pomiaru długości:
-linijka,
-tasiemka,
-tekturka
-dłoń
-stopa
-kroki
Dziecko przykłada do siebie narzędzia pomiarowe(linijkę,tasiemkę,tekturkę) i porównuje, czy mają one taką samą długość.
3.Mierzenie odległości za pomocą narzędzi pomiarowych.
R. prosi dziecko, aby zmierzyło dowolne przedmioty znajdujące się w domu, linijką,tasiemka, dłonią, stopą lub krokami.
4.Wesołe zabawy w kręgu przyjaciół” – słuchanie wiersza A. Widzowskiej ,,Dzieci na Ziemi''.
Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,
cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,
a księżyc mruga oczkiem na niebie do wszystkich ludzi,
również do ciebie.
Zulu z Afryki chodzi po drzewach,
a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.
Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,
na słoniu jeździ Hindus Namoko.
Dzieci się różnią kolorem skóry,
jednak są dumne ze swej kultury
i choć w dziwacznych mówią językach,
pragną się bawić, tańczyć i brykać!
Inka i Zulu, Bubu, Namoko chcą być kochane,
śmiać się szeroko, jeść smakołyki,
dbać o zwierzęta, a zamiast wojen mieć tylko święta!
– Niech wam się spełnią wszystkie marzenia
– tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.
5.Rozmowa na temat wiersza:
O jakich dzieciach była mowa w wierszu?
Na jakim kontynencie mieszka: Zulu z Afryki, Chinka Inka, Innuita Bubu, Hindus Namoko?
Czym różnią się między sobą dzieci?
Co mają ze sobą wspólnego?
6.Karta pracy proponowana do tematu:
5 latki- nr 62,63,64
6 latki- nr 70,71,72,73