Aktualności

04 czerwca 2020 22:43 | Aktualności

Biedronki - "Nasze zabawki" - propozycje na dzień 05.06.2020r.

Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni

Temat dnia: Nasze zabawki

Cele ogólne

• wdrażanie do wypowiadania się na temat wiersza,

• uświadamianie podobieństw między różnymi dziećmi,

 

• Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Kraina zabawek.

Siedzą zabawki grzecznie na półkach.

Siedzą i patrzą na pajacyka.

Pajac do tańca lalkę zaprosił

i teraz będą tańczyć walczyka.

 

Patrzcie! Dwa misie!

Na samej górze!

W takt się kołyszą,

klaszczą łapkami.


Na parapecie rozsiadł się zając;

Jak każdy zając – strzyże uszami.

Tuż obok książek drzemie żyrafa.

Kudłaty piesek przy wózku szczeka.

 

Piłka się turla, to znowu skacze.

Myszka – zabawka – kotu ucieka. 

I nagle wchodzi ktoś do pokoju.

Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!

Zabawki stoją, siedzą bez ruchu

i tylko z radia płynie muzyka.

 

• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

 R. kieruje rozmową, zadaje pytania pomocnicze, używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.

− Jakie zabawki były w pokoju?

− Kogo pajac zaprosił do tańca?

− Gdzie siedziały dwa misie?

− Kto zdrzemnął się obok książek?

− Przy czym stał kudłaty piesek?

− Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?

 

Karta pracy, cz. 2, nr 55

 

Ćwiczenia  słuchowe – podziel na sylaby:

lalka  

SIMBA Lalka Pyzatka w sukience 38 cm | MALL.PL                                   

klocki

 Trefl, klocki, zabawka drewniana, 100 szt. - smyk.com

 auto                   

 Free Blue Car Cliparts, Download Free Clip Art, Free Clip Art on ...                      

wózek

Wozek Dzieciecy Grafika Wektorowa, Clipartów I Ilustracji - 123RF

• Zabawa matematyczna Gdzie jest ta zabawka?

Lalka, samochód, puzzle, przytulanka.

R. pokazuje dziecku  zabawki, które będzie rozmieszczać w pokoju. Zadaniem dziecka jest odpowiedź na pytanie.: Gdzie jest...?

R. powinien tak rozmieścić zabawki, aby dziecko  używało zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed)


Kończenie rozpoczętych przez R. zdań.

R. prosi, aby dziecko dokończyło zdania:

Gdybym mówił po angielsku…,

Gdybym nie miał w domu żadnej piłki…,

Gdybym miał kolegę w dalekim kraju...

 

Ćwiczenia grafomotoryczne  Rysuj pośladzie, pokoloruj latawiec. (załącznik)

 

Przeczytano: 329 razy. Wydrukuj|Do góry