Aktualności

04 czerwca 2020 22:23 | Aktualności

Krasnoludki- "Nasze zabawki"- propozycje na dzień 05.06.2020

Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni

 

Temat dnia: Nasze zabawki

 

Cele:

  • wdrażanie do wypowiadania się na temat wiersza,
  • uświadamianie podobieństw między różnymi dziećmi,
  • doskonalenie sprawności manualnej,
  • doskonalenie umiejętności używania zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni

 

 1.       Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Kraina zabawek”.

 

Siedzą zabawki grzecznie na półkach.

Siedzą i patrzą na pajacyka.

Pajac do tańca lalkę zaprosił

i teraz będą tańczyć walczyka.

 

Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!

W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.

Na parapecie rozsiadł się zając;

Jak każdy zając – strzyże uszami.

 

Tuż obok książek drzemie żyrafa.

Kudłaty piesek przy wózku szczeka.

Piłka się turla, to znowu skacze.

Myszka – zabawka – kotu ucieka.

 

I nagle wchodzi ktoś do pokoju.

Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!

Zabawki stoją, siedzą bez ruchu

i tylko z radia płynie muzyka.

 

 • Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

Rodzic kieruje rozmową, zadaje pytania pomocnicze, używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.

− Jakie zabawki były w pokoju?

 − Kogo pajac zaprosił do tańca?

− Gdzie siedziały dwa misie?

 − Kto zdrzemnął się obok książek?

− Przy czym stał kudłaty piesek?

− Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?

 

2.       Zabawa matematyczna „Gdzie jest ta zabawka?”

 

Potrzebne materiały: lalka, samochód, puzzle, przytulanka.

Rodzic pokazuje dziecku zabawki, które będzie rozmieszczać w pomieszczeniu. Zadaniem dziecka jest odpowiedź na pytanie rodzica: Gdzie jest...? Rodzic  powinien tak rozmieścić zabawki, aby dziecko używało zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed).

 

3.       Praca plastyczno-techniczna „Moja wymarzona zabawka”.

 

Potrzebne materiały: gazetki reklamowe (lub zdjęcia zabawek), nożyczki, klej, kredki, kartki.

Rodzic umieszcza na stole gazetki reklamowe przedstawiające zabawki.  Prosi, aby dziecko zastanowiło się, czy można je jakoś połączyć/zmienić i stworzyć nową, wymarzoną dla niego zabawkę. Dziecko może wymyślić nowe nazwy, zastosowania itp. Następnie przykleja  swoje wytwory. Może do nich coś dorysować,

 

Dzieci 3-letnie starają się oderwać (z jak największą dokładnością) z gazet elementy potrzebne do wykonania pracy. 

 

4.       Kończenie rozpoczętych przez rodzica zdań.

 

R. prosi, aby dziecko dokończyło zdania: Gdybym mówił po angielsku…, Gdybym nie miał w domu żadnej piłki…, Gdybym miał kolegę w dalekim kraju...

Przeczytano: 293 razy. Wydrukuj|Do góry