Aktualności

03 czerwca 2020 20:56 | Aktualności

Muchomorki - "Przyjaciel dobry na wszystko" - propozycje na dzień 04.06.2020r.

Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni

Temat dnia: Przyjaciel dobry na wszystko

Cele:

- kształtowanie prawidłowych postaw społecznych,

- rozwijanie kontaktu społecznego, jakim jest przyjaźń,

- rozwijanie wyobraźni twórczej,

- rozwijanie sprawności ruchowej.


1. Karty Pracy

Cz.5, str.59, 60, 61


2. Jak rozpoznać dobrego przyjaciela? – zabawy  inspirowane wierszem B. Sze­lągowskiej Mój przyjaciel.(wiersz znajduje się w Kartach Pracy, na str.61) 

„Mój przyjaciel”
(B. Szelągowska)

Radość wielka mnie rozpiera,
gdy mam obok przyjaciela.
On uważnie mnie wysłucha.
Wiem, że mogę mu zaufać.

Jak nikt inny mnie rozśmieszy,
w chwilach smutku mnie pocieszy.
To on zawsze mi doradza
i tajemnic mych nie zdradza.

Bez wahania mi pomoże
wtedy, gdy się czuję gorzej.
I niczego się nie boję,
kiedy obok niego stoję.

Lubię lekcje z nim odrabiać
i świat cały z nim poznawać.
Chętnie wszystkim się
z nim dzielę, bo jest moim przyjacielem.

 

  • Czy przyjaciel może być tylko jeden? – rozmowa na temat liczby przyjaciół. Wyróżnianie cech dobrego przyjaciela.

Biała kartka, flamaster.

R. pyta: Ilu przyjaciół według Ciebie można mieć? Prosi o uzasadnienie swojego zdania. Jaki powinien być dobry przyjaciel? Zapisuje odpowiedzi dziecka na kartce.


  • Mój Przyjaciel

Biała kartka formatu A4, kredki

Zadaniem dzieci jest opowiedzieć o swoim przyjacielu i narysować co z nim lubi robić.


  • Improwizowanie scenki przedstawionej przez R. Wymyślanie jej zakończenia.

Zadaniem Rodzica będzie przedstawienie nastę­pującej scenki: Przyjaciel jest bardzo smutny. Jeden z kolegów z waszej przedszkolnej grupy zburzył mu budowlę z klocków. Przyjaciel chciał ją po południu pokazać mamie. Dziecko odgaduje scenkę i stara się  wymyśleć zakończenie np. Postanawia pomóc przyjacielowi i… Dzieci wymyślają własne scenariusze.

 

  • Improwizacje na temat: Jak postąpić?

R. mówi: Wyobraź sobie, że masz do rozwiązania zadanie matematyczne. Jest ono dla Ciebie bardzo trudne. Nie wiesz, jak je wykonać. Wtedy podchodzi do stolika Twój przyjaciel. Jak myślisz, co on zrobi?

 

  • Niespodzianka dla przyjaciela – zabawa rozwijająca wyobraźnię.

R. prosi, aby dziecko zamknęło oczy. R. mówi Wyobraź sobie, że naprzeciwko Ciebie siedzi Twój przyjaciel. Zastanów się, co chciałbyś mu powiedzieć. Może chciałbyś mu dać wymyślony przez siebie  prezent. A teraz otwórz oczy i powiedz, jaki prezent podarowałbyś koledze i dlaczego taki prezent wybrałeś R. zachę­ca dziecko do sprawiania niespodzianek swoim przyjaciołom.

 

3. Kopiujemy figury – odwzorowywanie kształtów.

Dla każdego dziecka: wyprawka, karta P, nożyczki, ołówek.

Dzieci przygotowują kartę P z wyprawki. Nazywają znane im figury geometryczne. Rysują pod nimi takie same figury.

Przeczytano: 309 razy. Wydrukuj|Do góry