Aktualności

03 czerwca 2020 20:41 | Aktualności

Biedronki - "Kolorowy świat dzieci" - propozycje na dzień 04.06.2020r.

Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni

Temat  dnia: Kolorowy świat dzieci

Cele:

• rozpoznawanie i nazywanie kolorów,

• rozwijanie ciekawości poznawczej,

 

• Zabawa dydaktyczna Rozpoznaj kolory

 drobne zabawki i przedmioty 

Segregowanie przygotowanych drobnych zabawek i przedmiotów ze względu na kolor. Nazywanie kolorów.

 

Karta pracy, cz. 2, nr 54


Zabawa z piłką Kolor…

Piłka plażowa.

R. rzuca piłką do dziecka , podając skojarzenie kolorystyczne: np. .kolor nieba, kolor słońca, kolor pomidora. Dziecko podaje kolor.

 

• Zabawy badawcze z wodą i piaskiem.

Miski z wodą, papierowe łódeczki, słomki do napojów,tace z piaskiem, ręcznik papierowy.  Zwraca uwagę, aby dzieci uważnie obserwowały i wsłuchiwały się w dobiegające dźwięki.

Dziecko:

I puszcza papierowe łódeczki w misce z wodą i dmucha na nie,

II lekko uderza dłonią o powierzchnię wody,

III dmucha w wodę przez słomki,

IV na tacy z piaskiem rysuje palcem różnego rodzaju kreski i fale, stawiają kropki.


https://youtu.be/fuURn21kZvY


Podsumowanie doświadczeń.

Dziecko omawia z R. wrażenia, opisuje, jaka jest woda i piasek, jakie dźwięki można za ich pomocą wytworzyć (np. pluskanie i bulgotanie, przesypywanie).

 

Słuchanie piosenki,,  Kolorowe dzieci’

https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4

Rozmowa na podstawie słuchanej piosenki:
- Kiedy dzieci są szczęśliwe? - swobodne wypowiedzi dzieci

 

Wysłuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Podwórko.

Na naszym podwórku wspaniała zabawa,

jest ławka, huśtawka i zielona trawa.

Jest piasek, łopatka i wiele foremek,

są piłki, skakanki, czerwony rowerek.

Tutaj się bawimy, zapraszamy gości,

bo wspólna zabawa to mnóstwo radości.

• Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.

R. pyta:

− Jakie zabawki znajdują się na podwórku?

− Co dostarcza dzieciom wspólna zabawa?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przeczytano: 269 razy. Wydrukuj|Do góry