03 czerwca 2020 20:41 | Aktualności
Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni
Temat dnia: Kolorowy świat dzieci
Cele:
• rozpoznawanie i nazywanie kolorów,
• rozwijanie ciekawości poznawczej,
• Zabawa dydaktyczna Rozpoznaj kolory
drobne zabawki i przedmioty
Segregowanie przygotowanych drobnych zabawek i przedmiotów ze względu na kolor. Nazywanie kolorów.
Karta pracy, cz. 2, nr 54
Zabawa z piłką Kolor…
Piłka plażowa.
R. rzuca piłką do dziecka , podając skojarzenie kolorystyczne: np. .kolor nieba, kolor słońca, kolor pomidora. Dziecko podaje kolor.
• Zabawy badawcze z wodą i piaskiem.
Miski z wodą, papierowe łódeczki, słomki do napojów,tace z piaskiem, ręcznik papierowy. Zwraca uwagę, aby dzieci uważnie obserwowały i wsłuchiwały się w dobiegające dźwięki.
Dziecko:
I puszcza papierowe łódeczki w misce z wodą i dmucha na nie,
II lekko uderza dłonią o powierzchnię wody,
III dmucha w wodę przez słomki,
IV na tacy z piaskiem rysuje palcem różnego rodzaju kreski i fale, stawiają kropki.
https://youtu.be/fuURn21kZvY
Podsumowanie doświadczeń.
Dziecko omawia z R. wrażenia, opisuje, jaka jest woda i piasek, jakie dźwięki można za ich pomocą wytworzyć (np. pluskanie i bulgotanie, przesypywanie).
Słuchanie piosenki,, Kolorowe dzieci’’
https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4
Rozmowa na podstawie słuchanej piosenki:
- Kiedy dzieci są szczęśliwe? - swobodne wypowiedzi dzieci
Wysłuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Podwórko.
Na naszym podwórku wspaniała zabawa,
jest ławka, huśtawka i zielona trawa.
Jest piasek, łopatka i wiele foremek,
są piłki, skakanki, czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy, zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa to mnóstwo radości.
• Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
R. pyta:
− Jakie zabawki znajdują się na podwórku?
− Co dostarcza dzieciom wspólna zabawa?