01 czerwca 2020 20:42 | Aktualności
Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni
Temat dnia: Zabawy z piłką
Cele:
• rozwijanie umiejętności wokalnych,
• rozwijanie motoryki małej,
• rozwijanie sprawności manualnej.
• Ćwiczenia graficzne Koła.
Przedmioty, które mają kształt koła (np. dno doniczki), ołówki, kredki.
R. prosi, aby dziecko obrysowały na kartce ołówkiem koła, a następnie udekorowało je w wybrany przez siebie sposób.
• Ćwiczenia słuchowo-matematyczne Piłka skacze.
Piłka.
R . staje plecami do dziecka, prosi, aby uważnie liczyło, ile razy piłka odbije się od podłogi i określiło liczbę.
• Piłka - słuchanie piosenka dla dzieci.
https://www.youtube.com/watch?v=U-WUy1FCHHM
• Zabawa rozwijająca motorykę małą – Piłeczki.
Piłeczka pingpongow dla dziecka, nagranie piosenki Piłka,
R. daje dziecku piłeczkę.
Prosi, aby kolejno przy nagraniu piosenki:
– toczyło piłeczkę między dłońmi,
– toczyło piłeczkę raz jedną, a raz drugą dłonią po podłodze,
– delikatnie ścisnęło piłeczkę raz jedną, raz drugą dłonią
• Praca plastyczna Tak samo…
Obrazek dowolnej rośliny lub dowolnego zwierzęcia (łatwy do narysowania dla dzieci – np.: ośmiornicy, kota, stokrotki, tulipana).
R. prosi, aby dziecko uważnie spojrzało na obrazek, który będzie się starało narysować.
Następnie zachęca do zwracania uwagi na szczegóły, które mogą pomóc w narysowaniu rzeczy przedstawionej na obrazku.
Zabawa przeznaczona dla całej rodziny
Co jest potrzebne: kreda.
Jak się bawić: na chodniku lub asfaltowej parkowej dróżce R rysuje kółka w takich odstępach, by maluch miał szansę przeskoczyć z jednego na drugie. Umawiacie się, że jesteście pszczółkami: dziecko to pszczoła królowa, a wy – szeregowe robotnice. Możecie przelatywać z kwiatka na kwiatek (czyli z kółka na kółko), bo tam pszczółki są bezpieczne. Potem możecie wymyślić inną historię. Może pokażecie maluchowi, jak gra się w klasy?
Karta pracy, cz. 2, nr 52